söndag 6 juli 2014

Tabitha och shopping!

Varje gång jag ska köra Tabata börjar jag tänka på Tabitha! Och kanske är det därför jag just känner mig som jag tror att hon skulle se ut när hon skulle göra det...

Men, nu har jag fått ett bra upplägg på Tabata av Maria och tänker försöka köra det en gång i veckan som utmaning till löpningen och boxningen när jag fått ordning på den rutinen igen. Idag blev det Tabata hemma med man och barn som publik och mannen fick assistera med appen då den satt fast i en laddare. 
Hade spenderat hela dagen i charlottenberg idag och inhandlat lite mer redskap för att kunna köra träningen hemma. En ny kettlebell och hopprep blev det till dagens träning. 

Det blir lite speciellt att träna hemma när man inte har ett fullt utrustat gym hemma. Men med lite inköp då och då så får man ihop litegrann iaf. Även om jag nu får börja om eftersom jag har alldeles för lätta vikter enligt Maria. Till dagens pass såg det ut såhär, man tager vad man haver:



Körde igång med 10 minuters hopprep. Vet inte om resterande familj skulle hålla med om att det var 10 min hopp lika mycket som rep men jag tränar på det. Jag var ingen hopprepstjej som liten och är det definitivt inte idag. På boxningen värmer vi upp med 2*2 min hopprep. Kan såga så mycket som att jag inte klarat 2*2 min utan trassel än, men skam den som ger sig!!

Därefter körde jag igång med Tabata-träningen. Utfallagång var första övningen. Det körde ihop sig direkt. 

Härligt att träna med sina barn!!!

Därefter kom en grannpojk och lekte med barnen så jag kunde köra resten av programmet utan problem. Eller utan problem, det är jobbigt alltså! Per tykade mig att det var för många pauser, jag lät så mycket, svettades, "-är det jobbigt eller???" Nästa gång är det han som står bredvid och kör passet med mig!!! 
Sleten blev jag iaf!

Andra inköp blev en ny sportbag så jag äntligen får plats med allt i en väska och slipper springa runt med Ica-påsar mm för att få med allt!


Även en foamroller köptes. Äntligen!!! Det är snart ett år sedan min sjukgymnast bad mig fixa en. Drygt ett halvår sedan den andra sjukgymnasten sa det till mig. Och ett par månader sedan svägerskan påminde mig. Nu har jag en! Nu ska jag bara få till rutin på att använda den!!



Imorgon har jag tänkt ett underkroppspass. Det första vi gjorde ihop, jag och Maria! Kommer sakna Maria där! Klagade på killarna här hemma idag att det var alldeles för lite stöd och pepp när jag slet som ett djur. Det är Maria bättre på, BIG TIME! 

Skärpning familjen och go söndag på er! Jag ska slänga mig i soffan med Harvey Spector och Mike Ross!!!! Fick veta idag att säsong 3 startar 15:e augusti på SVT! Underbart lagom efter semester och till hösten. A big negative är såklart att avsnitten då sänds en gång i veckan bara... Men... Jag blev så glad att det nästan föll en tår av lycka!!!! 

Ha det!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar