tisdag 8 juli 2014

Nu är det snart dags...

För mig också att kunna njuta av ledighet och sommar!!! Men jädrar vad hett det är. Om ni tycker det är hett ute, testa att krypa in på mitt kontor ska ni se!!! Smälte liksom fast i stolen idag kändes det som. 

Åkte iväg på lunchen för ett överkroppspass-kontrastträning idag. Det tar ju lite emot de där armhävningarna som jag inte kan. Men... Utveckling. Körde tre set varav jag gjorde 3 i mitt tycke helt ok och fina armhävningar i varje set innan resten kördes på knä. De på knä kändes felfria! Gött!!!

Mer utveckling- mina dips! I detta pass körs dipsen med fötterna på hög nivå. 
Såhär:

Första gången gjorde jag 3 eller 4. Resten med fötterna i marken. Idag körde jag 6 i första setet, 4 i andra setet och 3 i det sista innan fötterna åkte i marken. Ökade även vikten i tricepsdragningen från 7.5 till 10 så det kändes rejält! 

Men jag saknar dig Maria! Måste man verkligen ha flera veckors semester??? Räcker det inte med 6 dagar??? Idag kändes det som om jag hade tusen frågor. Ska jag hålla så? Kan jag göra så? Kan jag öka där? Om inte jag? Brett nog? 

Ahhhh!!!!
Inte konstigt det behövs semester... Både för mig och Maria. Och alla andra...  Min hjärna går på högvarv!

Nåt som var roligt inför passet idag var att samma träningsvärk som helt plötsligt dök upp vid förra överkroppspasset helt sonika dök upp idag med! Till samma övning-armhävningarna! Jag tror dem hatar mig! Helt allvarligt!! Det går såååå jäkla bra att gå ner i dn armhävning. Jag kan även stå i den posen, men att vända uppåt igen???? Stört omöjligt! Mina armar bara viker sig och på golvet ligger jag i en blöt hög! Efter förra överkroppspasser förra veckan fick jag ett psykbryt nån halvtimme efter att jag lagt mig. Flög upp ur sängen och svor till Per att det är väl själva fan om inte det ska gå! Slängde mig på golvet och körde igång. Två stycken fick jag till. Jag var helt mör efter passet tidigare under dagen...

Men hörni! Jag ska fasen köra ett par nu igen! Vänta!

Fan! Utveckling! Hela 3,5 stycken!!! Tjoho!!!

Sedan har jag en övning i det här passet som jag älskar, chinsmaskinen! 

Men det finns även en övning som jag hatar!!! Och just för att jag hatar den så, så kan jag ju inte annat än att älska att utföra den. Men den suger ur precis allt av mig så det är av stor vikt att den ligger sist i programmet. 

Detr de kära kettlebellsen som gör mig den äran att plåga mig in i det sista i en bred rodd-övning! Och de ser små ut, men låt er inte luras. De väger 8 kg styck enligt märkningen på dem, men jag tror det är bullshit!!! Efter några reps med dem så väger de 18 kg styck... Minst!!!

Inte lika svettigt under passet idag men en sjukt gött sleten Anna gick därifrån!



Imorgon har jag tänkt testa lite cardio. Först var jag inne på boxning! Det var några veckor sedan det passade. Dels för att sporthallen varit stängd och för att vi varit på semester, men nu kör de igen. Men just imorgon var det yoga istället. Jag som var så sugen på att boxa ut allt där inne... 

Hoppas på löpning istället! 
Löpning på friidrottsarenan på Vik! Har aldrig kört där förut men blev så sugen idag när jag var med smågrabbarna på friidrottsträningen och man ser alla de där markeringarna i marken längs banorna och så... Måste testas!!! Bara att hoppas att det är liiite svalare då! 

Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar