lördag 14 juni 2014

Cykel, besvikelse och poolhäng!

När jag vaknade imorse blev jag på ett par minuter smärtsamt påmind om mina vader som fortfarande moler sedan torsdagens löppass, men även påmind om gårdagens miss i tekniken på pumpen vilket resulterat i en ländrygg som var fullkomligt vansinnig på mig idag. 

Jag bytte bort crossfit idag till fördel för spinning. Reservplats nr 8 när jag gick och la mig igår, reservplats 1 kl 8 imorse. Jag insåg att jag skulle få satsa på en promenad idag då passet började 9.30. Men, kl 8.38 kom ett sms om att jag fått sista platsen så bytte om och drog till stan. 

Det var som om tiden stått stilla! Det sista  lördagspasset jag var på var precis detsamma, och tro mig, det var längesedan, och tro mig igen, det är ett av de bästa passen. Jag har en stark hatkärlek till passets fartlekar! Efteråt är man helt slut. Precis den känslan jag längtar efter på mina träningspass. 
Med svett som rinner, andfådd, svidande känsla i ben och/eller armar. Detta är känslan jag får av löpningen, boxningen och spinningen framförallt. I love it! 

Får nog byta skor tills nästa pass bara då de jag hade idag hade alldeles för mjuk sula så det var jobbigt att stå upp vilket är de bästa partierna! 

Därefter körde vi vidare med ett cxworx-pass. Välbehövligt med tanke på min kassa rygg och magmuskulatur. Men idag kändes det. För mycket. Det brann och sved konstant. PT-Maria som höll i passet gav mig några råd och en hemläxa för att ordning på det. Det ska jag verkligen ta fasta på! 

Väl hemma fick jag förklara mig till barnen hur jag kan åka in till Hälsokompaniet för att cykla när jag är fullkomligt livrädd för att cykla på en cykel hemma. Ingen förklaring verkade god nog och Viktor tyckte verkligen jag skulle fundera på det där...

Grabbarna hemma har idag haft en pysslardag så jag tog med mina vader, min ländrygg och min bultande huvudvärk (pga vätskebrist) och la mig vid poolen med en bra bok. 
Finns det något bättre än en bok, en solstol, semester och fullkomlig tystnad??? 


(Fattar ni nu vad jag menar med mina selfies!??? De tål att arbetas på!!)





Efter en sömnlur hittade jag familjen i garaget. Jag smög mig tillbaka till poolen och tänkte att det kanske kunde hjälpa både ryggen och huvudet med lite simning, och med alla grabbar ur sikte så skulle jag hinna simma ett bra pass. 



Jag ställde klockan på 45 minuter och simmade i lugnt tempo. Men helt ärligt vet jag inte vad jag försökte inbilla mig. Det tog 20 minuter innan familjen hittade mig och 21 minuter innan jag hade alla utom Per i poolen. Han passade på att ta en löptur. Efter lite trixande i poolen hann jag klart mina 45 minuter plus ytterligare 5. Jag har en störning när det gäller tider, antal varv, antal repetitioner mm... Det sitter liksom i själen på mig när det är bra och idag behövdes 50 minuter alltså... Rent estetiskt...

Ryggen blev otroligt mycket bättre, nu jobbar jag på huvudvärken. Mera vätska in!


Ha en fin lördag! 

2 kommentarer:

  1. Vad kul! En blogg helt i min smak och att jag också tränar på hälsokompaniet och har haft Maria som PT gör det ju inte sämre. Ska bli spännande att följa dig.
    Agneta

    SvaraRadera