tisdag 22 juli 2014

Det går som smort!

Det blev ett underkroppspass!
Ett nästan helt fantastiskt sådant. 
Nästan?

Det är en övning som jag inte fixar alls just nu med mitt knä så jag fick byta ut den mot en enklare variant- liggande med benen mot väggen! Vet inte om det alls gör samma sak eller ens nåt men jag är ju still going solo så det blir lite egna lösningar på det som krånglar. Nåt Maria får rätta till när vi ska köra ihop igen sen. Som tur är, är det den absolut sista övningen som krånglar med mig och knät så jag hinner köra hela passet klart nästan innan mina egna varianter kommer in. 

Boven i dramat är den här! Ligger där så oskyldigt blå och ber om aktivitet. Men...


Idag när jag kom till Hälsokompaniet så var jag redan genomsvett. Det stod helt stilla i luften ute och trots att kl bara var 11 så hade temperaturen redan kommit upp i 28 grader på skuggsidan hemma. 


Dessutom var jag sååå trött. Igen. Men även inatt har jag kamperat ihop med Viktor som haft så ont i öronen och feber i värmen. Han kom upp till oss vid strax före två inatt. Men att ligga i vår bastu till vind är inte det mest optimala vid feber så när inte febern ville sjunka trots Pinex ( det enda vi får i honom) så valde vi efter nån timme att gå ner till bottenvåningen och lägga oss på soffan. Det var lite svalare men det var. Svårt att komma till ro med ett värkande öra. Tillslut, vid sex, somnade Virus om. Jag har precis vänt mig om och sluter ögonen när nästa kommer. Erik. 

"-sovej ni på soffan ellej??"

Mm...

"-va bja! Dä ska ja mä!"

Sen kröp han ner skavföttes med Virus och väckte honom direkt. Erik är liksom inte direkt känd för att vara den som sover vare sig lugnt eller stilla. Dessutom, om han väl vaknat på morgonen så ligger han bara och snurrar runt runt och suckar. Jag fick över honom till min sida och Viktor kunde somna om. Jag fick förbli vaken. Vid åtta hade han möblerat om hela soffan så då skickade jag upp honom till Per. Han var tillbaka inom tre minuter. Lika bra att inse att det är morgon och dags att gå upp!

Passet då?
Jo det var hur underbart som helst att äntligen få till underkroppspasset. Nu var det ett tag sedan så jag förbereder mig även för en ny omgång träningsvärk imorgon!


Redan efter två set var jag sjöblöt och kunde känna hur energi tillströmmade! Den känslan är så fantastisk!

Förutom den sista övningen så gick det smärtfritt så när som på höftlyften som kändes i axeln. Det var alltså ett bra beslut att ta underkropp idag och vänta med överkroppen. Frågan är bara vad jag gör om axeln fortfarande vägrar samarbeta tills på torsdag...? Där har jag inga alternativa övningar??? Idag var det lättare eftersom det var en magövning som byttes ut...

Dagens favorit var TRX-bandet. 


Men att fota sig själv samtidigt som man utför övningen blev nog dagens största utmaning! Ni vet, man är så trött att man skakar lite lätt, svetten rinner och benen är så matta att de inte ens orkar ta sig in i banden frivilligt, sedan häver man sig upp och tror att man ska kunna få till en snygg bild????
Jo, tjena!!! 


Ha det gott! 

Imorgon ska jag försöka få med maken på ett Tabata-pass! Han verkar hitta hundra ursäkter varje vecka för att slippa! Ska bli kul att höra morgondagens!!


1 kommentar: