fredag 27 februari 2015

Nytt schema!


Nu är periodiseringen igång. Känns skönt att ha ett mål att träna efter igen. Ett schema att följa och träna efter. Jag märker att det här med att "göra själv" inte alls är min grej. Det blir ett stressmoment och jag tror det är en stor del i att min kropp just nu är i olag och att jag har ett stresspåslag. Alltså, inte bara på grund av träningen, men sista året har inneburit en hel del påfrestningar på många olika plan och det här blir liksom det som får bägare att rinna över. Men, som tur är så har jag Maria som känner mig nu och som hjälper mig med upplägget. Det tar bort en ganska stor press och det behöver jag just nu. Så alla ni där ute som kämpar och strävar och stressar på egen hand för att hitta lösningarna men velar och tvekar så som jag gör... SKAFFA EN PT!!!! Har sagt det förut och säger det igen, PT is da shit! Bare gör't!!!

Mitt nya schema: 
Mån: aktiv vila
Tis: överkropp
Ons: GRIT/högintensivt/intervall
Tors: aktiv vila
Fre: ben och mage
Lör: löpning/powerwalk
Sön: helkropp och det jag hinner/orkar av Bodyjam och bodybalance. 

Jag behöver inte längre fundera, trixa, krångla, boka in, boka av, byta, känna stress, ha dåligt samvete, känna mig otillräcklig med mera... I 12 veckor framåt ser schemat likadant ut och jag hoppas det kommer underlätta... 

Och att hjärtklappningen kommer avta... Oh yes! It's back! Det gick lördag och söndag men måndag fm var det tillbaka... Med besked... Igen... Och på måndag ska jag återkoppla till läkaren igen... Det är jag livrädd för. Mycket kan han utsätta mig för och be mig sluta med, men tar han bort träningen för mig så vet jag inte vad jag gör. Inte nu! 

Har denna vecka hunnit med, enligt schemat, ett överkroppspass i tisdags. Jag har träningsvärk fortfarande. Det gör ont bara att stå rakt upp och ner med armarna hängandes längs sidorna. Mina biceps har ingen känsla för uthållighet tydligen. Det är det fokus de första veckorna ligger på, uthållighet, och det är något som jag aldrig kört i gymmet. Om man bortser från det pass jag gjorde vid ett tillfälle med Maria i höstas. Nu har jag några veckor av uthållighetsträning framför mig och det känns otroligt spännande. Ska bli riktigt kul att se hur resultaten blir efter dessa 12 veckor. Om det nu blir några resultat alls... 

I onsdags satsade jag på ett GRIT Plyo. Och det var slitigt, men så jädra kul! Att stå där efter en halvtimme, mer svett än någonsin, och hitta tillbaka till andningen och sinnesnärvaron är som en pånyttfödelse. Då ser man ljuset... 



Idag har jag gått all in på ett pass för ben och mage. Jag vet inte om det beror på att jag aldrig kör uthållighet i gymmet eller att det är Maria lyckats få till jädrigt bra pass men jag har svettats som bara den i gymmet och det riktigt känns i vartenda fiber i kroppen att det har arbetats med den! Underbart!!!!! 

Nu ser jag fram emot en fin helg med massa träning, mys och mat med far- och morföräldrar! Och det bästa av allt??????? 

Imorgon kommer Jesper hem!!! 

Och choklad!! Jag glömde ju det... 
Saltlakrits ihop med choklad, det blir inte bättre än så! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar