fredag 25 juli 2014

Jag tror jag blev lurad...

Vaknade igår och det kändes som om axeln blivit mosad av en ångvält. Så jag tänkte efter och beslöt mig för att skippa överkroppspasset för att vila axeln ordentligt eftersom jag inte kommit på några ersättningsövningar. 

Ett bra val då jag blev helt däckad av solen och bara orkade ligga inne och läsa. Sedan körde vi lite poolhäng tills åskan, regnet och stormen kom. Visserligen blev det gött i luften senare på  kvällen så det hade varit i sin ordning att ta en lugn löptur på kvällen, men, soffan hade mig fast i sina klor och det blev ett Prison Break race med Per istället. 

Idag när jag vaknade kändes ingenting så kanske hittade axeln ett sätt att överlista mig på tillslut!

Idag tog vi nya tag. När Per stod vid grillen och fixade middag körde jag ett hemmasnickrat pass. Mest för att få något gjort idag. 


Samma gröna plätt utanför huset. Den enda platsen det finns skugga på även om det även där är över 30 grader. 

Körde en form av pyramid. 

10 burpees
10 mountainclimbers
10 benböj- Ass to the grass
Därefter 30 sek vila och vätska. 
Sen 9, 8, 7 osv ner till 1 och därefter tillbaka igen upp till 10 st. Passet tog en halvtimme och jag hade delvis sällskap av Per mellan vändningarna av köttet men framförallt av lilla mini-me Erik som höll ut ända till sista setet då han körde biceps istället! 

Ett pass helt utan redskap och jag blev rejält svettig så jag är nöjd med det! 
Och när man kört ett härligt pass tillsammans tycker Erik att man är värd en fin medalj! 


Och han är så härlig den killen! Idag tog han övningen ass to the grass till en helt ny nivå! I kalsonger och foppatofflor!!!





Innan vi satte oss till bords mätte vi upp en sträcka på 60 m och körde tävling. Jag, Per och Erik. En utan tidtagning och den sista med tidtagning. Och efter att ha varit med småkillarna på friidrottsträningen kan jag bara säga att som sprinter har jag lite att träna på!!!
Men jädrans vad kul! Så kul att jag och Per bestämt att köra på friidrottsarenan på Vik nån gång!

Nu ska jag slänga mig i duschen! Om en timme blir jag hämtad för trevligheter med ett gäng sköna tjejer och allsångskryss!

Ha det gott! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar