måndag 16 juni 2014

Semester, härdsmälta och ett steg i rätt riktning!

Vaknade redan vid sju imorse. 
Bredvid mig låg en liten krake på fyra år och snörvlade, hostade och försökte andas. Erik har hela våren haft problem med nästäppa och vi har misstänkt allergi. Sista veckorna har det dock varit bättre men imorse var det täppt igen. Hoppas bara inte han blir sjuk nu så nära inpå att vi ska på en liten semester. 

För egen del kunde jag känna redan innan jag gick upp att ryggen mår mycket bättre. Jag kunde till och med vända mig lite lätt i sängen utan att tappa andan. Jippie! 

Jag fick i killarna lite frukost och packade ner dem i soffan framför Sommarlov på TV. Sedan stack jag ut på en morgonrunda. 



Löpteknik tänkte jag. Framfot. Repdragning. Jag tror jag behöver någon som springer framför mig som har ett rep runt midjan. Hur svårt kan det va???
Hade glömt bort mina vader men dem hade inte glömt bort mig. Och idag var det tungt. Kroppen kändes blytung och jag fick inget flyt i andningen förrän efter drygt 3 km. På hemvägen gick det lättare med andningen men då ville inte vaderna mer. Men... Jag är jäkligt envis och vaderna fick gott hänga på tills 5-kilometers strecket hade passerats!

Mina tider är som jag sagt tidigare inte alls i närheten av förra årets men jag satsar i år bara på att få in rätt löpteknik så jag kan fortsätta springa överhuvudtaget. Men för en tävlingsmänniska (eller en människa som är dålig förlorare) så svider det lite. Men, en sak i taget! Men så länge jag orkar hålla det under 7 min/km så får jag ta det. Så länge.

Jag bytte runda i dag till Flagan. Bara det är en utmaning. Förra året när jag sprang där fanns både älg och flertalet ormar i spåret. Jag är fullkomligt livrädd för allt som lever vilt i naturen så att springa den sträckan är med ett rejält adrenalinpåslag. Men den är perfekt i både underlag och distans så jag gör nåt försök då och då. Idag skrämde jag bara ett rådjur-eller vet inte vem som blev mest rädd. Mitt skrik rakt ut fick förmodligen resten av skogens djur att hålla sig undan ett tag. 





Distansen blev som sagt 5 km med ett stopp efter 3 km för att stretcha vaderna lite snabbt. Hemma blev det en rejäl stretch för alla inblandade muskler. 

Nu ska jag fortsätta njuta av semestern med andra delen av min triologibok och ta hand om mina killar som idag utökats från tre till fyra! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar