söndag 20 juli 2014

Ass to the grass

Det blev inget underkroppspass i torsdags. Jag var sleten. Det var dessutom vår bröllopsdag. Och så skulle vi få besök från Sveg. Tjejen jag delade lägenhet med när vi gick på gymnasiet skulle komma ner några dagar med sin tjej som är lika gammal som vår Viktor. 

Men jag fick till ett Tabata-pass iaf på hemmaplan. 

Min axel har trilskats med mig sista dagarna så jag fick köra en variant på pushpress med lättare vikter och på benböj "ass to the grass" med vikten stilla. Fördelen under benböjen var att jag kom ner betydligt djupare under övningen vilket kändes rejält dagen efter. Ja, det känns fortfarande! 

Resten av helgen blev värdelös när man ser till träningen. Det blev inga fler pass alls helt enkelt. Hade svårt att hitta tillfällen eftersom vi som sagt var hade besök och det kändes fel att lämna dem när vi bara ses en gång om året. Morgnarna har varit för varma för att dra iväg på löptur och dagarna fulla med aktiviteter. Kvällarna efter att barnen lagt sig har varit vår tid att umgås och prata ikapp! 

Istället blev det en tur på fredagen till Klässbols konfektyr där ungarna fick vara med och göra sin egen klubba. Det har varit massa poolhäng och lördag blev städning och förberedelser inför den andra händelsen som också bara inträffar en gång om året. Då var det tjejträff för oss som gått dagis-nian ihop. Många uteblev i år av olika orsaker men vi som ändå sågs hade det jättetrevligt! 

Idag är jag trött och sliten av helgens bravader och av sol och värme så jag vet inte om jag kommer iväg på nåt värre pass ikväll men imorgon är en ny dag, ny vecka och ikväll ska en veckoplanering göras som SKA hållas!

Har övervägt att köra en voltaren-kur också då axeln är helt skrot. Den är som värst på morgnarna och förmiddagen så jag misstänker att den inte får så mycket vila på nätterna på grund av mitt sätt att sova. Tänkte att jag kanske behöver linda ihop den i en liknande mitella för att inte dra upp den som jag gör när jag sover. Per erbjöd sig direkt att binda fast mig ordentligt i sängen för att inte kunna röra på armen men risken finns att han blir ivrig och binder fast mig mer än nödvändigt så jag tackade snällt men bestämt nej på erbjudandet!!

Semester är bäst men usch vad lätt man bryter rutinerna!!

På onsdag ska vi försöka hitta plats på räkfrossan. Dela för att vi pratat om det i flera år och dels för att fira den där bröllopsdagen som kanske glömdes bort litegrann i torsdags... Hmm... 

Hoppas ni har det bra i solen! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar