onsdag 23 juli 2014

Jag är så jäkla glad!!

Inatt har vi sovit! Nästan! Viktor vaknade redan vid kvart i tio och var vaken fram till halv tolv ungefär. Stönig som få och vägrar ta smärtstillande. Pratade med 1177 om smärtan och hon ville vi skulle återkomma imorgon om han inte fått sova nåt inatt då många vuxna som får detta blir inlagda just för smärtlindring. Men nu verkar det som om det kanske vänder! Vi sov till kl sex imorse. Jag och Viktor i soffan och Per på golvet mellan soffan och soffbordet. Kl sex kom Erik och slog sig ner på golvet hos Per med sin kudde och sen sov vi nästan till kl åtta. Då vaknar jag av att Viktor pratar!!! Det har han knappt gjort sedan i söndags kväll!!!

Och så kom vi äntligen iväg till Liljenäs och räkorna! Om det bara finns en sak jag skulle få äta för resten av mitt liv så är det räkor!!! Är inte så förtjust i maskinskalade som legat i lag men idag valde jag det iaf av den enkla anledningen att jag ville ha mycket räkor och eftersom jag beställer utan brödet (tekakan) så trodde jag inte att det skulle bli så farligt mycket. Jag hade fel! Var nästan lite smått illamående när vi åkte därifrån. Men vad gör man?? Slänga räkor?? Det känns lite som ett helgerån!!



Men, jag hade inget val... Stoppade i mig dem jag kunde utan att de kom upp igen men jag kunde ha slutat tidigare eftersom det var ett omöjligt uppdrag! Men, dagens frukost blev en rejäl frukost iaf och nu vet jag bättre tills nästa gång!!

På eftermiddagen lyckades jag efter lite mutande få med Per på Tabata! 
29 grader i skuggan. Jag föreslog ena ladan men det blev i skuggan, under eken framför huset! 



Och det gick så otroligt mycket lättare när vi var två tyckte jag. I mountainclimbers, den övning som Per brukar tyka mig om att jag låter värre än nödvändigt med tanke på alla pauser så lät han precis lika mycket. Tillslut kröp det fram att han nog tyckte det var lite jobbigt ändå! Ha!!! Men, jäklarns vilka snygga mountainclimbers killen kunde göra!! Impad och avis!

Dessutom grinade han illa vid triceps också vilket var gött för min egen skull eftersom jag bara känner för att skrika rakt ut när jag gör dem! Idag var jag så sliten att jag inte ens orkade hålla koll på hur många jag gjorde riktigt och hur många jag körde den lättare varianten på. 

Och svettigt var det! Det gick åt två liter vatten under passet idag. 



Men, kände inte lika mycket i axeln på dips idag så det verkar positivt inför morgondagens överkroppspass på Hälsokompaniet. 

Jag är iaf så glad att det vänder för Virus, att jag fått räkor idag och att Per äntligen svalde stoltheten och hakade på! Och jag hoppas självklart på fler tillfällen! Det mesta blir liksom lite roligare när man är fler!!! 


Och vill gärna ha fler (någon överhuvudtaget) att träna med på Hälsokompaniet så tycker ni ska ta er i kragen och haka på! Åtminstone något pass i veckan!! Det är såååå otroligt kul, och ihop med mig??? Kan inte bli bättre!!!!

Avslutade med en smoothie och en kall dusch. 

Nu blir det till att svida om. Om 45 minuter kommer goda vänner för att grilla och snacka skit!!! 

Ha det!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar