tisdag 12 augusti 2014

Ohhh my Goooood!!!!

Hade tänkt vänta tills imorgon innan jag skrev blogg men efter dagens PT-pass vette sjutton om jag lever imorgon... Och gör jag det så kanske jag skakar för mycket av smärta så jag inte lyckas få ner bokstäverna så jag satsar på det säkra före det osäkra och skriver idag!

Idag gjorde vi även den första vägningen efter att vi startade i juni och det var inte positivt!!! 

Fast det beror ju på hur man ser det i och för sig! 
- 4 kg!!!!! 
Inte speciellt mycket för mänskligheten på två månader men då jag inte minskat ett endaste kilo sedan våren 2013, och innan de småkilona sedan november 2011 så får jag väl säga att jag är jädrigt nöjd. Dessutom har det varit semester med allt vad det innebär. Så riktigt jädra nöjd är jag nog. 

Till detta hör att en kollega frågade mig igår om jag gått ner i vikt då han tyckte jag blivit smalare över halsen/nyckelben och i ansiktet! Och det, det ni känns bättre än ett resultat på vågen, även om jag kan lova att jag jublade inombords av att se de nya siffrorna på vågen idag!

Jag vill ge dig ett stort tack Maria! När vi började i juni hade jag inte en enda förhoppning om att det skulle lyckas. Jag har försökt sååååå länge. Och även om jag inte har några förväntningar på fler viktresultat så är detta en vinst i sig! Jag är nu under ett delmål som jag inte fixat själv och det gör mig om möjligt än mer motiverad!!! Så jag är oavsett vad mina hjärnspöken säger sjukt taggad och tänker ge mitt allt för fler resultat, vad de än består i!!! 

Tack!!!

PT-passet då?
Detta var också ett av de roligaste passen som jag varit med om! 
Ett pyramid-pass i benövningar. 
Det var ett hemskt pass! Hemskt fantastiskt! Precis i min smak!!! 

Det kändes i precis varenda muskel i benen! Det känns fortfarande i varenda muskel! Det känns att stå, att sitta, att gå... Jag hoppas jag kan ligga bra sedan bara! Och gå på toa imorgon utan att behöva ta bärhjälp in på toaletten på jobbet! Och så hoppas jag att boxningen imorgon inte fokuserar på ben! 

På slutet av passet var jag mer vilsen än en bortsprungen kanin! Maria fick styra mig mot rätt övning mer än en gång. Själv orkade jag knappt gå för egen maskin och till och med Maria skrattade åt mig och tyckte jag var en aningens strakbent! 

Mission accomplished!!!

Men jag tog mig igenom det, alla 7 övningar och 490 (!!!!!!!) repetitioner, med en viss heder i behåll, och med ett stort sug efter mer! Trots att jag stapplade ut helt hjärndimmig!

Och jag tappar nog mer förstånd än brukligt efter mina pass. Även idag glömde jag helt bort stretchen efteråt. Inte så jäkla smart med tanke på att det var ett benpass och höften liksom finns i anslutning till dem! Men jag får försöka fixa till det i efterhand! 

Och som sagt! Hjärndimma!!! Inte en enda bild kom jag mig för att ta idag före/efter/under träningen! Men det kan vara gött för er att slippa titta på mig för en dag!

Vi syns imorgon igen!
Hoppas jag....

Sov gott! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar