onsdag 6 augusti 2014

Ny PT-träff!!!

Äntligen!!! 
Jag har visserligen haft ångest inför att börja jobba idag igen men det lindrades kraftigt när jag kom på att det var dags för PT-träff igen! Det finns alltså fördelar med avslutad semester!!!!! Tjoho!!!

Och tjohooo sa jag efter passet också... Typ... Fast med lite mer flås... Och i lite mindre yvigt tempo... Och med darrande händer... Och med hjärndimma som fick mig glömma vart receptionen låg, när jag väl fattade vad det var (hmm... Slang är tydligen inte min grej) och därefter glömde jag vattenflaskan på disken... Det var med andra ord ett jädrigt gött pass!!! Såna pass gillar jag! När man inte tror man kommer att kunna klara sig igenom och efteråt ligger som en blöt fläck och kippar efter andan! Jag hoppas fasikens att jag hittar en träningskompis som hakar med framöver för detta pass ska göras fler gånger, ordentligt, och det krävs en kompis med! Både till nån övning och till att pusha! Kom igen nu!!!

Passet började med 10 min uppvärmning i roddmaskin. Jag har alltid avskytt den men nu tror jag banne mig jag älskar den! Har lite mer avsky till crosstrainern men det är främst för att det är såååå trist att bara stå och köra på i ett och samma tempo hur länge som helst utan att det händer något. Men, det löste Maria idag genom dagens första del av PT-passet. Efter uppvärmning var det dags för nåt som heter aerobic solution. 20 min typ av intervallträning. Jobbigt! Jädrigt jobbigt! Men det var så gött efteråt. Och om jag inte varit så svett tidigare som igår så var det än värre nu!!! 


Efter detta var det dags för styrka. Det är knappt jag kommer ihåg vad vi gjorde men jag tror det var varannan pulshöjande och varannan nedandning. Det var oavsett övningar helt i min smak! Och jag fick kickas!!!! Riktigt kräma ur benen. Känns i vristerna/ovansidan foten idag. 

Men den värsta känslan sitter i magen! Märkte redan när jag vaknade att det var lite stramt i magen. Vanligtvis när jag får träningsvärk kommer den tidigast ett dygn efteråt, lite mer nästan. Idag var jag helt förstörd redan till lunch!!! Herrejisses!!! Få mig inte att skratta, nysa eller hosta. Det räcker att jag behöver röra mig vid förflyttningar!

Direkt efter mötte jag upp småkillarna och maken nere på friidrottsarenan. Det var dags för deras första träning efter sommaruppehållet. Per var också ombytt och klar för en löptur på elljusspåret. Själv assisterade jag vid mätningen av längd och kast. 






Plötsligt dyker mamma upp i löpkläder och för en stund såg vi riktigt hurtiga ut där vi stod! De avslutade träningen med 60m och självklart orkade jag inte hålla mig utan var tvungen att testa jag med. Jag gav allt! Men jag kan inte agera sprinter. Fasen vad dålig jag är!!! Men det är så kul! Jag förbättrade mitt resultat och ska träna vidare. Jag ska ner i tid!! 

Idag skulle jag ha testat crossfit, som en prova på, men när jag såg dagens wod så avbokade jag. Inte för att jag inte skulle fixat det utan för att jag dels blev tidigare från jobbet men även för att jag tyckte det var för mkt cardio i det med tanke på mina två sista dagars pass. Istället satsade jag på ett pass som jag inte kört sedan i våras. Tung styrketräning.

Kortade ner det idag då jag saknade barnen och ville hem efter min första arbetsdag som bara kan beskrivas i ett ord KAOS!!!!

Det blev 5 reps i 3 set!

Marklyft
Utfall
Chins
Knäböj
Bänkpress
Tricepsdrag
Rodd

Och som vanligt, tung styrketräning är nog det enda som knappt gör mig svett och därför känns det inte heller riktigt som en "riktig" träning. Fel jag vet men så är det...



När jag kom hem såg jag på fb att flera varit på boxningen ikväll. Jag blev sååååå avundsjuk så nu har jag packat väskan och hoppas att jag ska kunna få till det med tjejerna imorgon på boxningen. Det var en sen träning så det kanske blir annat men förhoppningen är iaf boxning!!!

Men en uppmaning först; 
Kom och träna med mig!!!!!! 




2 kommentarer:

  1. Den intervallträningen är inte att leka med! Men såå gött efter :) Jag skulle gärna ha en träningskompis om du kan tänka dej nån okänd. Kanske kan vara svårt att få till det tidsmässigt men jag försöker gärna :)
    Agneta

    SvaraRadera
  2. Det får vi kolla på Agneta! Har du fb så lägg till mig där så är det lättare att hålla kontakt!

    SvaraRadera