måndag 18 augusti 2014

Inga bilder eller träningsprogram!

Helgen blev värdelös i träningssammanhang. Kom inte iväg på ett enda pass, vare sig eget eller i grupp! 

Vädret har fått mig på fall. Men... Mellan skurarna i lördags kom vi iaf iväg på en svampplockningstur med barnen. 
Först gick vi, och gick, och gick och hittade hela två stycken svampar! Inte tillräckligt tyckte jag och barnen och tvingade in maken i en annan skog. Min man är inte direkt känd för att vara den som gillar att vara ute och gå några längre sträckor, vare sig i skog eller stadsmiljö så vanligtvis brukar vi plocka svamp med fyrhjulingen. Nu trodde jag att om vi har bilen så parkerar vi väl och går med benen. Det gick sådär kan man säga... 


Vi hittade iaf en del svamp på det sista stället som vi kunde skicka hem till mormor och morfar. Vi äter inte svamp själva men älskar att plocka den (när det finns) och dem älskar att äta den (och plocka visserligen) så dealen passar oss perfekt! 

Det var helgens motion det!!
Jag skäms... Inte ens boxningen blev av... Är för feg ibland för att åka dit om inte jag vet om jag har nån att stå med... Så, om någon är sugen på att testa/börja så haka gärna på! Jag kör främst onsdagar och söndagar men det är alla kvällar i veckan utom tisdag och lördag så det finns alternativ! 


Jag får ganska ofta frågor om min mage och mitt "val" av kost. Jag älskar att prata om det lika mycket som jag älskar det med träningen. Jag "går igång så" enligt Per. 

Jag äter ju nu periodisk fasta, med en strikt lågkolhydratkost. Meningen är att äta tre mål mat om dagen. Det har jag gjort sista tre åren ändå men då fördelat mellan 07.00-21.00 på dygnet och det har gjort stora skillnader på min mage. Nu under sommaren blev det pga värmen och livet i stort så att jag bara åt två gånger om dagen under en period. Och vet ni vad?? För första gången sedan 2011 så har jag fungerat som en normal människa. Fullkomligt. Över en längre tid. Och det var fantastiskt. Energiintaget har jag försökt hålla till de anvisningar jag fått ändå. 

Förra veckan försökte jag köra tre mål igen. Det märktes direkt skillnad. Och nu under helgen har jag bara för att testa kört som många förespråkar, små måltider oftare. Ätit fem mindre måltider fördelat på hela dagen istället för periodisk fasta, la till äpple på det och ren vispad grädde, och det kör mig totalt i bott. Direkt. Så både igår och idag har varit riktiga skitdagar. Bokstavligt talat!! (Ursäkta språket...)
Dessutom har jag haft problem att få i mig vätska så idag kände jag mig helt luddig och svälld i kroppen! 

Tillbaka till rutinerna. 

Pf och vätska samt träning!
Idag skulle jag köra pyramid-benpasset från förra veckan som gav mig den värsta träningsvärken någonsin. 
7 övningar.
Gör första övningen. 10 reps. Vila. 
Gör den första och den andra. Vila. 
Första, andra och tredje. Vila. 
Osv tills alla sju är gjorda i en följd. Vila. 
Gör sedan alla igen i följd men på varje varv plockas en övning bort tills det bara är den sista övningen kvar. 

Och det här ska väl inte vara så svårt att få ihop heller! Grejen är den att till och med förra veckan ihop med Maria som klart och tydligt instruerade mig varje varv så blev det problem. Huvudet liksom slutar fungera när man kommit en bit in i passet. Idag var jag ensam, dessutom var det rätt mycket folk i gymmet idag (jag som trodde folk börjar jobba nu) och jag hade lite mindre tid på mig idag samt att jag inte hade någon lapp i lådan med övningen på som hjälp så jag gjorde om passet lite. 

Det blev alla sju övningar i en följd med 10 reps, vila, gånger 3 set. En typ av cirkelträning som passade den tiden jag hade avsatt idag! 

Och jag tror aldrig att jag kommer att kunna träna utan en PT mer. Jag tror inte jag kommer att vilja göra det heller! Jag känner mig så otroligt bortskämd och priviligierad för att jag har den här möjligheten att jag vill bromsa in tiden! Även om det är länge kvar än...

Imorgon är det dags igen för ett nytt PT-pass. Veckans enda. Och jag tror det rör sig om ett alternativ till kontrast överkropp. Och det känns toppen! Eftersom jag har min axel som stör mig ibland så känns det jättebra att få några alternativ till övningarna så det inte blir att jag skippar dem istället. 

Att sedan lägga ett armpass/överkropp dagen före ett boxningspass är lite spännande det med! 

Ikväll börjar idol! Har redan lagt fram skämskudden. Egentligen har jag lite svårt för uttagningarna. Jag tycker det är ren förnedrings-tv och det gör så ont i mig. Men även här bevisar man väl att man är nån typ av sadist eftersom man alltid hamnar i soffan och glor på det ändå...

Hörs imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar