fredag 22 augusti 2014

Glömsk

Varje kväll packar jag träningsväskan inför morgondagens pass. Den här veckan vet jag inte vad som hänt med huvudet dock för jag har glömt nåt varje dag. 

Rena trosor. Ja det funkar ju om det är ett kvällspass och man drar hem direkt efter. Så var inte fallet. Men jag löste det. Fråga bara inte hur!

Skor. Japp. Jag glömde skorna. Till ett eget pass. Men jag löste det också. 

Sedan glömde jag sadeln till ett spinningpass. Ok. Det kan man väl leva med. Börjar klä på mig och inser att jag även glömt sport bh:n! Tur i oturen är väl att det är brösten som försvunnit vid tidigare viktnedgång så det är knappast några d-kupor som hänger och dinglar längre utan mer ett par taxöron och då jag av någon anledning fått med mig ett dubbel-linne istället för mitt vanliga så löste jag även det!

Sedan glömde jag handduken. Som tur var bestämde jag mig vid lunch att jag kör passet efter jobbet och inte på lunchen som oftast. Hade ju känts käckt att stå där svett och äcklig efter ett pass och inse att man glömt handduk. Det tror jag inte att jag kunnat lösa. 

Hädanefter får jag både dubbel och trippelkolla väskan!!!


Idag glömde jag vattenflaskan!

Veckans PT-pass blev inte riktigt som det var tänkt det med. Nätet låg nere så vi hade inget program utan körde ihop ett eget tillsammans. Det låter bra att säga att det var tillsammans men självklart var det mest Maria! Och det är jag glad för! Det känns så bra och proffsigt då. Då känns det som om jag gör rätt och att det ger resultat! Passet innebar överkropp. Hela överkroppen. Och trots att det gick mycket tid till att gå igenom och prova ut vikter så var mina armar helt slut efteråt. Det bådar ju gott inför nästa vecka när jag ska köra hela passet fullt ut! Maria sa att jag skulle få träningsvärk i triceps. Jag bara nickade och log som svar för jag har kört dips, tricepsdrag och andra övningar förr och jag har aldrig haft träningsvärk i just triceps. Visst, efter ett pass kan jag ha varit helt slut i muskeln men träningsvärk? Nopp!! Och nu då?? Jopp!! Trodde inte jag hade det i mig. Jag har ont än! Underbart! 

I onsdags fick jag faktiskt ställa in all träning. Jag har problem med ryggen ibland. Har haft sedan många år. I måndags började jag känna i ländryggen-tror det är vajsing med en disk. Och när jag gjorde nån övning och jag blev trött fuskade jag i teknik och därefter har jag känt mig halvt förlamad och smärtpåverkad i ryggen. Så, i onsdags när jag typ fick kippande andning bara av att jag pratade beslöt jag mig för att vila. 

Bad back!



Igår bokade jag in mig på spinning. Distans. Mitt livs första. Inte spinning men distanspass. Är inte så mycket för att sitta ner och cykla, det är så jobbigt. Och jag kommer aldrig upp i puls så jag kör alltid terräng om jag kör spinning. Men, orkade inget annat för ryggen. När jag kom ut därifrån var jag som en ny människa. Ända tills jag vaknade imorse! Gick direkt in på Hälsokompaniets hemsida för att boka in ett spinningpass idag med. Som rehabilitering. Det pass jag kunde hinna med var 6.30 imorse. Jag hann inte. 

Funderade ett tag på vad jag skulle göra istället. Att sätta mig på en vanlig cykel eller en motionscykel- det gör jag bara inte! 

Det blev 10 min uppvärmning, 20 minuter aerobic solution (intervall) och 10 min nedvarvning. Allt på crosstrainer. Jag avskyr crosstrainer. Men just i den här formen så funkar det! Och jag blir så gött sleten av intervallträningen.



Idag var jag dessutom nära kräkgränsen. Tror mest det berodde på brist på motivation! Men jisses vilken motivation jag fick efteråt. Ville stanna kvar och köra lite mage men visste inte vilka övningar jag kunde få till utan att göra det värre i ryggen så nöjde mig där med mina 40 min. 


Hämtade hem underbart goa grabbar lite tidigare idag. Vi kom till parkeringen på fritids innan det blev stopp. Där fick vi stå i drygt 20 min och kolla på lastbilar som kom med grejer inför Edanebygdens dag imorgon! 

Den lite äldre tonåringen trotsade översvämningen och drog till Stockholm så vi är en man kort över helgen! 

Imorgon ska jag testa nåt nytt. Återkommer! 

Nu är det tandborstning och nattning av trööööööötta barn som gäller! 

Happy friday!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar