onsdag 27 augusti 2014

Äntligen!!!

Efter en riktig skit-vecka så blev det idag en liten vändning. Den onda halsen var i stort sett smärtfri idag så jag satsade på ett överkroppspass som faktiskt gick ganska bra. Självklart vaknade jag med ont i axeln men det är som det ska va tydligen på överkropps-dagar. Men jag har märkt att jag ofta har problem med axeln när jag haft nåt av barnen liggandes i vår säng på natten. De ligger ju klöss på mig och trycker in mig mot mitten där maken är schysst och möter upp så man liksom hamnar som i ett skruvstäd. Jag lider av en halv-måttlig klaustrofobi. Barnen sover oftast med ansiktet mot mig och Per med ansiktet vänt bort från mig och då jag har en aningens lite svårt att sova när någon andas mig i ansiktet så blir det att jag vänder mig och ligger mot Per och det är samma sida som den onda axeln! Så efter nätter med sovsällskap så får jag ont! Bad Viktor igår att lägga sig hos pappa om han kom upp till oss, då fnös han bara och sa: "dä tror ru dä!"

Dagens tuffaste blev 


För det första så glömde jag att vi justerat vikten och för det andra så fick jag lite svårt med höger och vänster vilket gjorde att jag i första setet slet som ett djur och nästan grinade innan jag var klar. Med rätt justering gick det därefter bättre och jag lyckades med nöd och näppe genomföra övningen. 

Till nästa övning fick jag kortslutning och jag tror att jag glömt en övning eftersom jag i sista setet bara hade en övning och i alla andra hade två. Men...



3 kg kan väga så mycket ibland att jag nog inte orkat med någon mer övning. 

Gick vidare och körde på med ett par magövningar. Stretch. Och lunch!!!!

Och vilken lunch sedan. Supergod. Tänkte bjuda er på den. 

Kallrökt lax

Dressing på vispad fraiche, mycket dill, citronsaft och salt och peppar. 

Broccolibuketter, hackad mandel, skivad vitlök, olivolja, salt, peppar rostas ca 10 min i ugnen. 
Blanda ner i en skål med romansallad, rödlök, sockerärtor, mozzarella-ost (själv hade jag föredragit feta) och tomat. 

Det såg inte mycket ut för världen men jädrar så gött!!! 

Nu hoppas jag förkylningar och andra baciller håller sig undan! Nu är resten av veckans träning inplanerad och på lördag är det dags för SPA och middag på Barbord med två härliga tjejer, och det banne mig behöver jag nu!!!

Go onsdag på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar