torsdag 7 augusti 2014

Käftsmäll och fläskläpp

Äntligen äntligen äntligen!!!!
Idag var det äntligen dags igen för boxning!!! Har inte varit med sedan i juni. Av flera anledningar. Min semester, deras semester, utbytta pass, vädret mm mm mm. 

Men idag!!!!



Som jag längtat!!!

Det började skitbra! 
Jag stod med en som är betydligt mer tränad än jag i framförallt boxning. Det har sina fördelar och nackdelar även om fördelarna väger upp big time!!

Idag tog det ett set innan smällen satt som ett smäck!!! Rakt över munnen.... på mig!! Mitt livs första fläskläpp på grund av en käftsmäll! Det kändes, men jag bär den med stolthet! 



Ni förstår, det här med smärta är inte riktigt min grej. Jag verkligen avskyr smärta. Jag har en hög smärttröskel när väl olyckan är framme, och det jag inte härdar ut smärtmässigt det fixar jag på rent stön. Men grejen är den att jag vill ju inte komma till det faktum att smärtan ska få en chans att ta mig. Så jag, som jag sagt tidigare, jag sejfar!!! Men idag hann jag inte ens blinka, smällen satt där den satt och jag blev förvånad över hur "gött" det kändes. Inte själva smällen men hela situationen. Nu var det ju inte alls nån hård smäll eller någon stor grej att tala om alls men det är min fläskläpp, efter en käftsmäll, som jag bär med stolthet! Hur ofta händer det annars liksom!

Och nu är vi tre i familjen som har en fläskläpp! Samtidigt! 

Jag har ju berättat den här veckan att jag fullkomligt urvattnats under mina två intervallpass som jag kört och att det varit någon form av svettrekord på Hälsokompaniet.

 Jag hade glömt boxningen! Det ser ut som om jag redan duschat och tvättat håret...

Det finns nog inget än som fått mig så urlakad och genomblöt som boxningen. Varje gång passet är slut sätter jag mig i bilen och undrar hur fasen jag ska orka få ihop händer, darrningar, svett, kroppen och bilen och ta mig hem! Jag har ändå 1.5 mil hem, hur löser man det när man inte ens får in nyckeln i låset??? Det är en otroligt underbar känsla iaf! Och PT-passet i tisdags var precis i samma anda!!! Love it!!! 

Nu måste jag släcka. Kl drar sig mot tolv och den här veckan har jag knappt sovit alls. Jag är såååååå trött men jag orkar inte komma till ro. Hoppas ni kan sova bättre!

Godnatt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar