fredag 15 augusti 2014

Efterlängtad premiär och kaffelatte

Någon som vet hur det känns att köra roddmaskin med tre dagars skräck-träningsvärk i framsida lår och rumpa???

Det vet jag numera. Gjorde det idag. Det tog sju minuter innan jag slutade pusta och halvskrika vid varje roddtag. Att låren skulle kännas anade jag nästan, men att häcken skulle kännas som ett enda stort blåmärke hade jag ingen aning om!

Idag har det förövrigt varit en usel dag på jobbet. Så illa att jag tänkte strunta i det mesta. Bara åka hem, dra nåt varmt över mig och bädda ner mig i soffan med Netflix!

Det gjorde jag inte. Tillslut. Men det krävdes hård stålsättning och övertalning av mitt bättre jag. 

Allt kändes ju så bra när jag vaknade. Jag skulle köpa en kaffelatte idag. Jag hade packat träningsväskan- med både skor och underkläder (internt). Jag hade bokat in det i schemat. Jag hade god mat till jobbet. Det var dags för säsongsstart av Suits. Vi skulle se sista avsnittet av Prison Break.

Det föll!

Såsburken till matlådan försvann. Jag glömde latten. Suits visade sig bara vara 40 min. Vi har sett minst 2-3 avsnitt annars vid varje tillfälle. Dessutom visas bara ETT avsnitt i veckan. Sista avsnittet av Prison Break som var ett bra avslut visade sig bara vara det näst sista och att det kommer ett till, ett dubbelavsnitt, som tydligen går tillbaka 4 år. 

Träningen försökte jag undvika. Betoningen blev på försökte! Av allt som var idag så var det det enda som blev av ordentligt. Och det var hur gött som helst.


Startade inte upp fullkomligt laddad idag. 
Körde aerobic solution passet på crosstrainern. Och efter ett sånt pass kan man inte vara annat än fulladdad! 


Hade inte tänkt köra mer idag då storkillen skulle hämtas efter en vecka hos mormor och morfar och det skulle intas skräpmat på makens begäran. Men. Svårt att sluta när man väl börjat. 

Fortsatte med lite mage.
Tre övningar 3*12 set och reps/sida.
Dagens utrustning:




Kaffet fick jag göra eget hemma. Men det är inte riktigt samma sak...



Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar