tisdag 2 september 2014

Nu kör vi!!!

Det är knappt jag vågar yppa nåt nu men nu jädrar kör vi.... Igen!!!!



Äntrar ett helt tomt gym idag. Inte det roligaste kanske men det är ju ingen som brukar komma och hejja på eller joina in i vanliga fall ändå så man får väl bara tuta och köra på!



Kom precis på att jag kanske skulle ha passat på och kasta om i veckans träningsschema när gymmet nu var helt tomt. Pyramidpasset för ben kräver ju lite utrustning och utrymme så det hade ju varit perfekt idag. Men men, det där med att vara efterklok brukar falla sig naturligt för mig! Men, som Hälsokompaniet står för: Den bästa träningen är den som blir av!! Så... Efter att inte ha kunnat träna sedan i torsdags på grund av den äckliga förkylningen (ja, jag skyller på den även under söndagen) så kunde det kvitta värre vad som stod på schemat idag bara det blev något! Rastlöshet och frustration är bra motivations-sponsorer!!! Valde återigen något som inte var pulshöjande för att vara på den säkra sidan. Det gick ju så bra förra veckan menar jag... 

Dagens träning: armar/överkropp!  
Toppen!!!


Som ni kan se bortom det där halv-kassa leendet, jag var såååå trött i triceps! Tricepsövningen is Killing me! Och trött i muskler innebär också ofta trött i huvudet. Men vet inte om det alltid är mitt huvud jag ska skylla på. Ni kommer ihåg förra veckan, då när jag inte hade någon fusklapp över passet, då kunde jag omöjligt komma på den sista arm/axelövningen (vet ärligt inte var den övningen ska ta...). Idag hade jag fusklappen med mig! Det hjälpte inte! Men som sagt, beror det på mig?????


Som ni ser så har Maria gjort en pil i hörnet, en sån som visar att man ska vända blad. På andra sidan ska nu mitt sista superset med armar/axlar komma. Ni vet det set där jag bara kommer ihåg den ena av övningarna... Triangel-övningen!

När jag vänder på sidan hittar jag dock bara det här:


Japp, just det! Ett tomt blad!!! Trots det står jag med ett par hantlar i handen!!! Vad är det jag ska göra Maria?????
Eller gick vi direkt på mage efter triceps och skippade det sista setet???
Är det i mitt huvud det snurrat till eller???

Avslutar med mage likaväl men undrar om inte jag behöver satsa mer på den, tycker inte det händer så mycket på omfånget där... 

Nu håller jag tummarna för att bacillerna fattat galoppen och lämnar mig ifred! Kan väl tillägga att drygt halva avdelningen på jobbet ligger hemma sjuka! 

Bra start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar