lördag 27 september 2014

Fredagsmys är lika med fredagsfys

Vetskapen om att det var PT-pass på agendan i fredags gjorde morgonen lätt att ta sig an. 

Jag ÄLSKAR mina PT-pass!!! 

Och det här att jag inte har ett dugg aning om vad som väntar är något jag kommit att längta till. Det gör att förväntningarna hela tiden är på topp! 

Fredagens PT-pass var ett pass fokuserat på överkropp. Tror jag. Jag var såååå sjukt sliten och genomkörd att jag knappt kommer ihåg vad jag gjort under passet. Däremot kan jag känna idag var träningsvärken sitter. Och den är värre än någonsin. Eller, värre vet jag inte, men jag har hittat helt nya muskler, som jag uppenbarligen inte kommit åt tidigare. Träningsvärk i tidigare tränade muskler är överkomligt. Träningsvärk i aldrig tidigare hittade muskler är... Fruktansvärt olidligt! 

Jag kan säga som så att jag helst sitter blick stilla idag. Jag vill inte upp och stå eller sätta mig då träningsvärken i lår och rumpa är hemsk. Men den överlever jag. Det är mage, midja, höfter som är värst! Jag har ALDRIG varit med om maken!!! 

Jag bokstavligt talat räknar ner timmarna tills det bör vända... Och jag är idag på dag ett. Det är ju dag två som alltid är värst. Jag vill verkligen inte vakna imorgon! När man vaknar är alltid kroppen i sån harmoni. Man mår bra. Man har glömt. Tills man rör på sig och tror att man kan sätta sig upp. Då!!! Då attackerar den! 

Allt Trots lång stretch!!
Men ni ser ju att jag stretchar fel muskler! 

Idag är andra gången träning/aktivitet ställts in på grund av träningsvärk. Men visst, hade nog haft svårt att hitta tiden också det är först nu vid 20.00 som jag fått ner arslet i soffan. 

För att skingra tankarna har jag idag gått bananas i bakningens värld. Jag är absolut INGEN bullmamma men en tårta till födelsedagar blir det. Och idag hade vi kalas för herrn i huset. 

Började med underbart goda fröknäcke! 


Därefter blev det pinocciotårta och kanelbullar. Lågkolhydrat såklart! 


Redan innan bullarna var klara satt gottegrisarna till bords. 


Ha en trevlig lördag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar