onsdag 17 september 2014

Dubbelt upp!!

För en tid sedan tappade jag bort mitt kort till Hälsokompaniet. Då det är min livlina många gånger så har jag haft lite halvt panik!! Jag har vänt ut och in på allt! Tvättstugan, handväskan, träningsväskan, spinningväskan, spinningsadeln (fråga inte), överdragsjacka och huset i stort! Jag har verkligen letat letat letat. Hittade det inte. Jag fick helt enkelt köpa ett nytt kort. A i receptionen frågade om inte jag ville ha ytterligare några dagar på mig att leta. Nehepp! Jag kommer inte att hitta det innan jag köpt ett nytt kort. Och så blev det. Dagen efter att jag köpte mitt nya kort hittade jag det andra i en gammal träningsjacka! 


I måndags tog jag en dag för återhämtning. Mina ben var fortfarande sega som klister. Men igår körde jag på igen med armar/överkropp. Eftersom förra veckans PT-pass innebar armar så hade jag en känsla av att det kanske skulle bli ben den här veckan och eftersom mina ben inte riktigt av-stummnat än så var det ett bra val. Körde på passet jag fick förra veckan men satsade på trisets med 12*3 istället för uthållighet för att "fitta" till kroppen ännu mer som Maria sa förra veckan! Det är inte konstigt man är slut i kroppen när man både tränar och skrattar ihjäl sig under ett och samma pass!! 

Armpasset kördes tillsammans med herrarnas 60+ klubb! Gud vilket störtskönt gäng det är!!! Även om inte jag tränar MED dem så är jag ju ändå med dem och deras underbart härliga jargong får mig att le hela passet igenom... Ja, nästan... Tills jag kom till triceps! Jag och en av grabbarna stod på varsin sida om "fyrkanten", han biceps och jag triceps och jag vet inte vem av oss som grinade mest illa. Högljutt. Och små detaljer och fåniga petitesser kan tyckas men bara att jag vågar uttrycka ljud under träning när det tar emot, sliter och är jobbigt fast jag tränar helt ensam är en vinst för mig!! Och grabbarnas påhejjande är också en vind i ryggen! Tack för det!!! 

Passet känns än kan jag säga. Sminket och skrivandet sista dygnet har varit i stort obefintligt och idag efter PT-passet fick jag knappt av mig sport-bh-n! Det är ju en så go känsla men det gör mig inte så snabb och smidig känner jag väl...

Idag var det PT-pass! Och jag hade rätt, det blev ett nytt benpass. Ett pyramidpass men med nya övningar. Första övningen var helt vanliga benböj med skivstång. Detta är en av mina största "hinder" och en av de saker som fått mig att inte våga vara med på Bodypump längre då jag får så ont i ryggen. Har jag gjort benböj har jag gjort dem i maskin eller i Smith-maskin. För teknikens skull har jag sagt. Efter idag vet jag att det kan ha funnits en annan anledning till mina problem. När jag böjer ner gör jag en liten knick med vänster höftsida. Maria såg det när jag gick ner och jag kunde sedan känna det när jag gick upp. Maria justerade med en viktplatta under foten och det gick så mycket bättre! 

Efter passet skulle Maria rita streck på ryggen och sedan filma mig med och utan viktplatta för att jag skulle kunna få se skillnaden själv. Jag svettades för mycket. Maria ritade, torkade, ritade, torkade men det hände inget ändå... Vi gav upp! Däremot filmade hon och jag mådde nästan lite illa innan hag fick se det som filmats. Att tänka på sig själv, sin kropp, sin övervikt, filmat när man är halvnaken, böja på kroppen, ut med arslet och valkar i midjan. Men... Det såg inte alls så hemskt ut som jag föreställt mig så istället för att kräkas så sträckte jag på mig och kände att "-fan! Jag har fasikens börjat få resultat!!"
Så, nu ska jag absolut tänka efter och köra viktplatta vid benböj! Vad glad jag blir om det kommer funka!!! Kanske bodypump också finns där inom räckhåll snart!!! 

Idag har jag också gjort ytterligare en sak som jag gått och funderat på länge. Det är ett otroligt stort steg för mig och det har suttit långt inne av många anledningar. Men idag, det bara kändes som om det inte fanns någon annan väg att gå. Jag kommer att återkomma till detta, men än får det vara min hemlighet. Ja, Per vet såklart... Och Maria såklart! Men nu ska jag genomföra detta och börja planera för hur jag ska gå vidare! Men jag är så stolt och lycklig över att jag vågade. Att JAG gör detta och att jag verkligen vågar som sagt... Och detta är bara första steget! Jag har mer att ge! 

Ah vad förväntansfull jag är!! 

Jag har även tackat ja till att göra något mer som är så långt ifrån "jag". Jag ska nämligen vara med på ett danspass, Bodyjam- med Caroline och med en kille som är vad jag förstått Kingen of dans/jam.. Öhhh jo tjenare! Det finns iaf något positivt med att göra det i den här konstellationen och det är att ingen alls kan komma att se mig! Som jag känner i alla fall. Förutom Caroline förstås, men jag får väl muta henne med en Pollypåse eller en Latte så hon inte avslöjar några detaljer! Så eventuella katastrofer och fullkomliga bortgjorda situationer kommer att förnekas! Big time!! 

Men man hinner väl med en del träning innan dess! Och vi kör väl på med ett pass redan imorgon. Intervall kanske? Eller Tabata? Någon som vill med???? 


1 kommentar:

  1. Vi kommer ha superkul och kingen av dans tycker att det är jätteroligt att vi kommer :D

    SvaraRadera