onsdag 24 september 2014

Muskeljakten

Jag som hade såna storslagna planer inför veckan. Det skulle bli gruppass, gympass, löpning och PT-pass. Återigen kan man väl konstatera att det inte alltid blir som man tänkt sig.

Efter helgen fick höften nog igen. Det var längesedan det kändes så intensivt och så likt i höstas när det var som värst. Vet inte om det beror på jammen, allt gående i platta skor under helgen eller allt gående i högklackat under helgen men är det jammen så kan jag lika gärna packa ihop den här kroppen och slänga ut den med resten av skräpet på Mosseberg. Man ska väl för fasen kunna dansa utan att bli sängliggande efteråt!!

Den här veckan har varit en skitvecka när det gäller motivationen och självkänslan. Jag hatar när kroppen motarbetar mig och jag fattar inte varför. Jag blir martyr och jag blir förbannad om vartannat. Och ja, jag tycker fan livet är jävligt orättvist! Och då känner jag att nu ger jag upp! Och jag vet inte alltid om det är en bra eller dålig egenskap, men att ge upp är som sagt inte en egenskap jag besitter så ofta. Kanske är det bara idioti och dumdristighet när man inte inser sina begränsningar eller fattar bättre. 

Och då blir jag sur! 
Jäkligt sur! 

Och först går det ut över alla andra i min närhet och när samvetet är kört i bott så lyckas jag ändå hitta nåt halmstrå och dra mig upp i igen. 

Och så blev det! 

Måndag hade jag planerat dubbelpass. Bodyjam (ja, jag snöar lätt in på saker och kör all in!) och bodyattack. Det blev en tidig kväll i soffan istället. Dag ett på deppen den här gången. 

Planerar in ett gympass på tisdag. Dag två på deppen. Det blev det inte. Men... Jag gick på spinning istället. Jag behövde känna motivationen från de andra och att peppas i grupp. Och det blev en go pepp! En av mina grabbar från grabbklubben var med och klev in som en riddare när allt skulle krångla för mig. Han hämtade verktyg, skruvade och drog åt mig och tillslut gick det att cykla på cykeln. Dessvärre glömde jag ta med vatten in på passet! Smidigt! Men det fyllde sitt syfte att va med på passet. Jag fick lite motivation och energi tillbaka. Extra stretch har gett resultat på höften som börjar bli ruckbar igen efter att inte ens ha kunnat lyftas sista dagarna. Dessutom hittade jag en ny låt som jag bara älskar!!! Fördelen med gruppass, och framförallt spinningpass! Och absolut på Marias pass! Jag älskar ju musik, älskar låtar man kan sjunga med i och som ger extra energi vid träning. Och en sådan låt fanns med på passet. Två faktiskt men kom bara ihåg den ena så den andra är fortfarande ett mysterium! Tack Maria för detta!!! 

Idag då? Deppens dag tre. Jo, jag satt kvar på jobbet till strax innan fem och försökte komma på nån anledning till att åka hem. Jag gjorde som jag gjort tidigare, jag åkte till parkeringen på Hälsokompaniet och stängde av bilen. Detta funkar. Jag har inte förmågan när jag väl sitter där att starta bilen igen och dra hem. Tänk om någon sett mig??? Nej, då är det bara att knalla in. Och väl inne vet jag ju hur mycket jag gillar det! Och att jag gjort rätt! 

Idag blev det gym, överkropp och supersets! Fantastiskt!!!



Och i all glädjeyra efter passet började jag leta muskler! Någonstans måste de ju för fasen finnas??? Eller börja anas... Jag har ju känt att något hänt vid triceps men jag ser det inte. Men ibland tycker jag mig ana nåt men det är ju såååå svårt att först hitta dem, hålla kvar dem tillräckligt länge för att kunna fota dem och därefter få dem att fastna på bilden. Men, visst har det hänt nåt eller???? Både Jesper och Per har försökt fota mina axlar. Jag raderade varje bild och efter Pers kommentar att det "inte går att fota något som inte finns" så inser jag att jag får träna axlar lite mer. I den mån den här skitkroppen tillåter det! 

När vi kom hem fixade vi ihop en fantastiskt god paj som åts till Bonde söker fru! Pajskalet består i mandelmjöl och sesamkärnor. Fyllningen blev rökt bog, lök, tomat, paprika, fetaost, oliver, lite riven parmesan och äggstanning. Paj och soppor är otroligt underskattat!!! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar