måndag 30 juni 2014

Vit fisk, PT-träff och efterlängtat event!!

Vaknade med en lite bättre känsla i halsen imorse. Gött, då blir det träning!!!
Och inte vilken träning som helst utan PT-träning!!! Har längtat efter det nu sedan avbrottet på nästan en och en halv vecka. Även höften kändes bättre, toppen! Jag hatar känslan av att inte kunna träna eller orka ta ut sig som man vill. 

Däremot var det problem med sömnen inatt. För det första hade jag svårt att komma till ro i sängen efter alla turer fram och tillbaka och att jag skulle tillbaka till jobbet efter ett par veckors ledighet hjälpte inte heller knoppen att slappna av. För det andra har Per dragit på sig en snabb och jobbig förkylning så han somnade visserligen rätt snabbt men därefter har han legat och tullat omkring, feberyrat och varit uppe och gått i stort sett hela natten. Det hjälpte inte heller mig så idag har jag varit TRÖTT!!! 

Tidig träning idag. Tabata! Har försökt det nån gång hemma på eget bevåg, men det blir aldrig riktigt detsamma. Idag gjorde jag det med Maria och idag var det stor skillnad! Efter halva dipsen bara satte jag mig på lådan och ifrågasatte hur fasen en så liten muskel kan kännas så???? Och det är väl jäklar om inte jag ska fixa alla 8 seten innan Maria är klar med mig! Jag gjorde ju alla, men bytte nivå efter halva. Det ska tränas på! Nu har vi bara ett pass kvar inbokat innan Marias semester. Det är på torsdag och eventuellt blir det löpteknik! Längtar!!! Men det ska bli riktigt trist att göra ett PT-uppehåll nu. Men semester är väl också nödvändigt! Fram tills torsdag blir det lite lugnare med höftträning så inget stör den om det blir löpteknik!!

Då det var tidig träning idag och periodisk fasta blir än bättre av att avslutas med en måltid så blev "frukosten" intagen tidigare än vanligt. Maria gav mig ett tips där också just för att inte helt inta den hela måltiden men ändå inte påbörja nedbrytningen. Efter jobbet skulle kyl och frys inhandlas samt förkylnings mediciner vilket gjorde att jag inte var hemma förrän vid 18 så ikväll blev det lite fel, mitt ätfönster är egentligen stängt men jag har inte ätit tillräckligt för dagen...

Periodvis väljer vi att få matkassar hemkört. Eller, vi får hämta dem på affären, men menyn är klar, recepten nedskrivna och alla ingredienser utmätta och det är bara att slänga ihop allt. Enkla nyttiga rätter med i stort ekologiska och närproducerade råvaror. 


Idag glömde jag telefonen igen så inga bilder blev av från PT-passet så istället bjuder jag på en bild av vad vi fick för middag idag. Vi är just nu inne i en matkasse-period. Rödspättafilé med currystuvad vitkål med grönsallad, gröna oliver och dressing på fraiche och rödlök. Varken jag eller Per gillar vit fisk men det här var gott. Riktigt gott. Jag älskar vitkål. Och curry. Kan ju bara bli bra! Och Per tyckte det var fantastiskt gott! Kul! 
Bilden är såklart inte direkt kopplad till fisken vi faktiskt åt, men det var den jag hade att bistå med. En fisk som spolats iland vid Grenen i Skagen. 

På fredag är det dags för ett träningsevent i Arvika. Arvika think twice. Jag tycker alla som inte har nåt att göra på fredag ska dra sig till sporthallen i Arvika och delta i detta. När jag fick inbjudan var det så självklart att jag skulle vara med och go all in! Men, jag tog det för givet och glömde bort att ta ledigt och idag när jag kom till jobbet fanns två besök på jobbet inbokade på fredag. Men... Skam den som ger sig. Jag fick trixa lite och nu kommer jag hinna med att vara med på de två första passen och äta lunch innan jag behöver vara tillbaka på jobbet! Så, hoppas vi ses där!!!



Nu ska jag bädda ner mina två småskruttar i sina sängar, den störste skroten i soffan med en kopp te och ringa den näststörste som är på semester i Stockholm innan det är dags att se ett par nya avsnitt att Orange is the new black! 

Ha en skön kväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar