torsdag 26 juni 2014

Träningsvärk, miss i planering och Danmark

Förra onsdagen kördes det igång på allvar med medveten och planerad träning. Och det dröjde inte länge innan träningsvärken var ett faktum. Alltså, jag är van träningsvärk. Jag har haft träningsvärk sedan jag började på Hälsokompaniet för 1,5 år sedan. Men detta var inte samma typ av träningsvärk. Detta var träningsvärken FROM HELL!!! Och i axlarna av alla ställen!! Jag var helt orörbar och orörlig i ett par dar som sagt. 

Tidigt på lördag morgon drog vi till Danmark vilket innebar en träningsfri vecka från Hälsokompaniet och från Maria. Men jag hade min plan klar innan vi åkte. Minst en löptur och hade packat med mina kettlebells och hantlar. Visserligen alldeles för lätta vikter men tänkte att det var bättre än ingenting. 
Väl på plats i stugan skrev jag snabbt ner vilka övningar jag skulle göra fördelat på två pass. Jag kan väl säga att planen sprack!!! Big time!!! 
En löptur blev det, om än ganska ineffektiv då jag körde på redan första morgonen och då inte hade den minsta aning om vart det gick att springa eftersom jag försöker undvika asfalt. Det blev en kortare vända lite fram och tillbaka. 


Detta blev den enda av de planerade träningspassen av effektiv kaliber. 

Dag två blev en långpromenad på två timmar längs havet. Inte i något speciellt raskt tempo men halva sträckan var lite mera tempo och med tyngd då jag fick bära minstingen hem igen vars ben blivit trasiga och han blivit akut nödig! Det får väl ändå ses som en form av vardagsmotion/motion. En fin promenad var det iaf! 

Dag tre spenderades på Givskudd zoo. Även där en hel del traskande bland giraffer, gorillor och elefanter. Inte så effektivt kanske. 



Dag fyra blev ett besök till Legoland och på stående/gående fot i över sju timmar. Även detta fick räcka som vardagsmotion/motion då höft och rygg tog stryk av det. 


Näst sista dagen drog vi iväg på en liten nätt tripp till Skagen, 30 mil enkel väg vilket gjorde att tiden inte alls fanns till då vi kom hem så sent. Men det var värt det.  Jag har två favoritplatser här i världen, Danmark och Grekland och Skagen är Danmark på riktigt för mig så jag satt med ett stort leende hela vägen dit och njöt av varenda minut på plats. 

Turen mot Grenen tog även den in sig på listan som motion i form av en långpromenad. 


Så, inte så mycket fysiskt effektiv motion men en full dos av mental hälsa! 

Nu är det bara ett "hinder" till denna vecka innan jag får dra igång på allvar! Till helgen är det bröllop i Stockholm! Vi bor på hotell, hotellet har ett litet gym och jag har en plan. Vi får se hur jag lyckas hålla den planen, men hotell brukar jag fixa!

Det som jag stolt kan erkänna är väl att jag iaf fixat maten ganska bra. Inte perfekt, men jag har kört min periodiska fasta alla dagar och jag har ätit i det stora hela bra mat! Det som tyvärr fuskats alldeles för mycket är min semestersvaghet, rosévinet! 

Men som sagt, till veckan är jag tillbaka på fullaste allvar, både på gymmet och på jobbet ett par veckor, innan nästa semesterperiod, vilket kommer bli en utmaning i sig. Ser fram emot nästa PT-träff med Maria på måndag men grinar redan nu illa inför det faktum att jag på grund av fuskandet denna vecka kommer att få sota för det i form av ny vidrig träningsvärk! 

Hoppas ni också haft det bra! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar