söndag 29 juni 2014

Värmerekord, bröllopsdans och smärta

Ett av syftena med att jag gick ner för att träna i fredagskväll och inte på lördag morgon som var planen var att Per tyckte det kunde vara mysigt om vi efter allt resande kunde få chansen att vakna tillsammans på hotellrummet i lugn och ro och sedan kunna äta frukost ihop. He is a sucker for romance!!! Det argumentet gick ju inte att bortse från. Nu råkade det bli så ändå att jag vaknade en timme tidigare än vad vi hade tänkt och efter att jag legat och vänt och vridit på mig i en halvtimme tänkte jag att jag smyger ner och springer en kort tur på löpbandet innan Per vaknar. Per vaknar direkt jag kliver ur sängen men tycker jag ska gå ändå så det gör jag. Och det blir en mkt kort tur på endast 3 km. 

Och jag gjorde allt utom löptekniken fel!!! Skulle effektivisera tiden så skippade uppvärmningen. Fel!!! Jag hade tänkt 5 km egentligen men rummet vid gymmet delas av pool, bastu och jacussi också och jag kände redan efter en km att det går aldrig. Värmen och fukten i rummet gjorde att jag tillslut inte kunde andas! Jag slutade springa efter 19 min, ingen slutar på 19 min om inte det är ett lopp och loppet efter 19 min är slut! Man kör 30... Eller minst 20... Men som sagt, jag kunde inte andas! Värmerekord! I paniken av uteblivet syre fick jag så brått tillbaka till rummet att jag även glömde stretcha. Fel!!! På rummet kom kroppens system igång igen och eftersvettningen gick på. Big time! Och vi som skulle hämta bruden! Jag fick öppna fönstret helt och lägga mig i bara trosor på sängen i vinddraget för att försöka lugna ner kroppen och svalka mig. Fel!!! Har ont i halsen idag! (Kan bero på festen igår också).

Sedan var det fest! Vigsel på toppen av Globen och efterföljande fest på bakgården! 
Bjuder på en bild av mig och min man från toppen av Globen!

Och jag tog tillfället i akt att få in en extra stor dos med vardagsmotion och dansade precis hela kvällen/natten och glömde såklart stretch även nu så idag har jag helt ärligt träningsvärk i exakt hela kroppen! Och det värsta av allt är att alla mina misstag sedan fredagens missade stretch till söndagsmorgonens missade stretch har gjort att min höft är kraftigt smärtpåverkad. 

Imorgon är det dessutom dags att börja jobba ett par veckor till samt en ny PT-träff med Maria. Hoppas hals och höft har vilat ut ordentligt tills dess!
Ser fram emot ett nytt pass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar