söndag 15 juni 2014

Powerwalk, planering och kvalitetstid!

Kl 7.44 skickade mamma sms och frågade om jag var vaken och ville med på en promenad. Det var jag inte, vaken alltså, men kom upp och gjorde mig klar. Så skönt när man är klar tidigt och har hela dagen ledig sedan.

Stenstavallen tur och retur blev det. 



Efter halva sträckan trodde jag hon skulle få gå tillbaka själv och hämta mig med bilen. Ryggen är skrot. Sist jag hade såhär ont i ryggen var vid jul när jag i ett ögonblick trodde jag kunde köra 50 kilo i fulla marklyft utan rätt teknik. Det gick inte då lika lite som jag antagligen kunde köra pumpen i fredags med för tunga vikter i för många repetitioner. Har ju visserligen kört tungt sista halvåret i gymmet men då är det ju betydligt färre reps så det sotar jag för nu. Men det går väl över det med. 


Stenstavallen är fotbollsplanen i Brunskog där jag bor. Bakvägen dit är så otroligt fin att gå/springa och distansen precis lagom. Där kan man snacka Bullerbykänsla! Jag är en stadstjej egentligen så allt som rör sig och hörs i buskarna skrämmer halv livet ur mig när vi går. Spelar ingen roll om det är möss, fåglar eller kossor! Men jag försöker och jag lär mig för varje år! Men jag har lärt mig uppskatta det estetiska och lugnet när man väl kommer ut. 



Och nu är även mamma involverad i fotograferingen! 

Jag kommer delvis från en riktig fotbollsfamilj och just Stenstavallen har jag sett mycket av som barn. Tror till och med de kallade laget där en gång i tidningen för Berntssons BK istället för Brunskogs BK.

Det blev en tur på 9.38 km. Vem fasen slutar gå då??? Jag är som sagt störd med det där. 9.40 hade varit ursäktligt men milen hade väl varit det enda rätta. Mamma sa att jag kan väl fortsätta då så hämtar hon upp mig längre fram med bilen, och det hade jag gjort om inte ryggen lovat att go crazy om jag fortsatte en meter till så. Det kommer nöta i mig hela dagen men jag får hitta ett sätt att leva med det!

Sedan blev ungarna hämtade av farmor och farfar för fiske och fika i skogen. Vi kunde såklart hänga på men vi valde att stanna hemma, slänga oss i solsängarna och läsa en god bok!

Hade tänkt en löptur ikväll, eller att köra igång med Ruffie training med Lisa från boxningen som startar idag kl 17 i Stadsparken, men har lovat mamma och Per att ta det lugnt resten av dagen och bara vara och njuta med familjen! Det är kvalitetstid på riktigt!

Ni som är intresserade av Ruffie ändå bör ta sig ner till Stadsparken för att kolla in det!

Hoppas er helg varit bra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar