fredag 27 juni 2014

Plan ett- check!

Igår åkte vi hem från Danmark. Vid 22 igår rullade vi in i Näs, in med sovande barn, packning, tvätt och börja plocka och packa om. Idag var det en tur till Stockholm och bröllop som gällde. Mamma hade nåt ärende i storstan att utföra så vi var tvungna att åka iväg tidigt. Lite tidigare än vad jag och Per ville erkänna imorse när klockan ringde. 

Men men, ut på tur aldrig sur! Upp och iväg. Planen inför helgen var att fixa två pass på riktigt under helgen. Jag har packat för tre! 

Vi kom upp mitt på dan, lämnade brorsans dotter som åkt med oss hemma hos dem. Det är min bror som ska gifta sig förresten. Därefter blev det incheckning på hotellet och sökning av bra restaurang för god mat. Då jag äter som jag gör blir alltid jag den stora boven så fort vi ska ut på restaurang. För mig finns det inget problem, jag äter det mesta efter lite specialorder om grunden och råvarorna är bra, men det kanske krävs att man får leta lite efter ett bättre ställe än att bara slinka in genom första bästa dörr bara för att hungern är så påtaglig. Detta brukar leda till lite irritation och ibland snudd på ovänskap hos mitt följe. Ofta brukar jag tycka att det löser sig, ett Ica finns alltid och där kan man lätt samla ihop nåt till en bra och mättande måltid om vi inte kan enas. Idag blev beslutet istället att dela på oss. Mamma och pappa gick till en italiensk restaurang som serverade vedugnsbakad pizza och pasta och vi hamnade på en hamburgerrestaurang med hemlagade grillade hamburgare med tillbehör. Vi drog nog vinstlotten! Både jag och Per tyckte det var något av det godaste vi ätit i hamburgerväg. Jag beställde utan bröd/pommes och fick en god blandsallad med coleslaw och saltgurka istället. Då jag endast ätit en kvarg sedan lunch var jag vrålhungrig så jag hade inte tid att fota underverket men som sagt, det var supergott!

Gick och klippte mig efteråt, betalade 380kr och fick gå hem och klippa om! På de värsta ställena skillde sig luggen drygt 3-4 cm och dessutom blev den trots det minst 1 cm för lång så nu kommer jag ändå inte se brudparet imorgon! Jippie!

När vi kom tillbaka till rummet tog vi oss ett glas rosé. Därefter slog latmasken och tröttheten ihop sig och allt jag ville var att sova. I drygt 30 min låg jag och försökte intala mig att:
"- du är trött"
"- du har rest i flera dar"
"- Per blir ensam"

Mm mm...

En timme innan gymmet stängde gjorde jag det bara. Klädde om och gick ner till gymmet. Ett stort fint gym för att vara på hotell. Jag värmde upp på crosstrainern och körde igång benpasset som jag gjort med Maria. Jag körde de övningar jag kom ihåg och improviserade med vikterna då inga skivstänger fanns. 


2*10 kg's hantlar fick agera skivstång och bollen fick agera trx-band och en 6 kg's hantel fick bli en medicinboll till twistarna. Det var iaf bättre än ingenting! 



Nu är jag duschad och nerkrupen i hotellsängen. Nackdelen av träningen idag var att ingen måltid följde efter passet. Det blev lite vatten och en proteinbar, och imorgon kommer den periodiska fastan att skippas då frukost intas före lunch eftersom hotellfrukosten helt enkelt inte är värd att undvika!! 

Nu ska jag sova, det blir en lång dag imorgon!! Godnatt!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar