fredag 13 juni 2014

Bodypump

Första riktiga semesterdagen. 
Jag vaknar betydligt tidigare än jag går upp men det är så gött att veta att man kan ligga utan att behöva stressa iväg. 

När de små grabbarna började gå från att leka och kolla på tv till att slå ihjäl varann beslöt jag mig ändå för att gå upp. Vaknade även idag med halsont. Men det går över framåt förmiddagen så jag tar ingen större notis om det än.

Körde igång med periodisk fasta idag. Ingen frukost men en efterlängtad lunch efter passet idag. Dagens pass var Bodypump klockan 12-13. Och det var min PT Maria som höll i passet. 

När jag började på Hälsokompaniet för drygt 1,5 år sedan så var det bara pump jag körde. Då körde jag 6 träningspass i veckan, tre löpning och tre pump. Så var upplägget ända tills höften la av. Efter att höften inte ville samarbeta mer så var pumpen även det en träningsform som gjorde skadan värre så jag tror inte jag kört pump sedan i höstas någon gång. 
Men denna vecka har jag kört två pump-pass. 

Efter passet i måndags fick jag känningar i höften igen. Stretchade lite extra och det gick bättre. 

Efter gårdagens löpning med framfot kunde jag klart känna en anspänning i vaderna men höften var ok så jag gick ändå all-in på bodypumpen idag.. Nästan.. Jag försökte tänka på att inte ha benen så brett isär vid knäböj och skulle ha tagit det lugnt vid utfallen, men eftersom jag inte visste vad jag skulle göra istället så blev det utfall ändå. 
Om senan i vänsterfot gjorde sig till känna?? Öhh, jo dä!!!

Efter passet åt jag lunch och drog sen iväg till Norge på räkjakt med goa K. När vi klev ur bilen i Skotterud kände jag mig halvt invalidiserad. Ryggen som sista tiden varit min vän verkade ha nåt otalt med mig och vaderna verkade tro att jag ville dem nåt illa. Herrejisses, det är ju för er skull också som jag gör det här!!! Sluta bråka med mig!!! 

Ryggen blev bara värre och värre under kvällen men just nu känns det som det vänder. Jag kommer nog ändå inte att köra det inbokade crossfit-pass som jag har imorgon fm. Jag kanske får omvärdera beslutet att köra bodypump dagen efter ett löppass...

Hoppas jag kommer in på spinningen istället... Annars får jag lösa den där promenadfrågan på nåt sätt... Någon som vill med på en uppfriskande promenad imorgon???


Det syns inte så noga men ni som känner mig kanske kan ana att det är precis lika rörigt och kaotiskt på platsen runtomkring mig som det är runt mig vart jag än är. Jaja, thats the way I like it! 

Jag vill ändå skryta med att angående vikterna i pumpen så är det med stor glädje jag kan säga att efter dessa månader i gymmet som jag inte kunnat träna pump så har jag blivit betydligt starkare och kan ha mer tyngd på stången! Det gillar jag skarpt! Blir lite irriterad bara över att det inte syns ett dugg! 

Hälsokompaniet har många olika instruktörer i flera olika pass, men just i pump och spinning som jag ändå kört en del har jag såklart fått en del favoriter. I spinning är det Maria, Tony och Elin (kan bero på att jag bara gått på deras pass) och på pumpen är det Maria, Tony och Simon. INGEN av de andra instruktörerna är sämre, det vill jag verkligen betona, men just dessa instruktörer har lyckats motivera och pusha mig mest. Så att jag nu har Maria som PT känns otroligt bra. Jag tror vi kommer att komma långt! 

Fredag kväll och vädret är perfekt för en löptur. Men maken vill ha sällskap till fotbollen... 

Så, ha en fin kväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar