lördag 11 oktober 2014

Utegym och ensampass

Efter passet Maria i onsdags så höll jag andan. Dels på grund av träningsvärk men framförallt då jag dagen efter började känna av ett retande, killande och antydan till halsont igen. Ställde in det inplanerade spinning-passet och väntade. Igår var allt som vanligt igen, vanligt som i "som det ska vara" dvs inga förkylningssymptom alls. 

Dessutom var träningsvärken redan på övergående, men hag sa till Per att det var lite kul att ha ont den här gången, dels för att det var allt för längesedan och dels för att det var på ett helt nytt ställe. Gillar nya ställen! 

Igår blev det såklart träning. Benpass. Körde det sista benpasset som vi gjort på PT-pass. Ursprunget är i pyramid men på grund av tidsbrist kördes det som cirkelträning, sju övningar och 3*12 set/reps. 

 

Återigen var jag ensam. Inte bara i sällskapet utan i hela lokalen. Idag gjorde det ingenting! Med bra musik i högtalarna och motivationen tillbaka så fick man tillfälle att göra sig av med överflödig energi genom några danssteg också under tiden jag plockade fram dagens utrustning. Som för övrigt var nedanstående. 







Jag kan säga som så att även om motivationen är tillbaka, och energin i huvudet, så kändes det som om benen var helt slut på kraft... Varenda muskel domnade i varje övning... Men jag gjorde det! Fullt ut! Och idag sitter träningsvärken som ett smäck!!! I arslet och i låren!! Dags att utnyttja handukstorken igen vid toabesöken!!

Idag hade jag tänkt ta det där uteblivna spinningpasset men då det börjar kl 11 och vi satt vid frukostbordet vid 9 och hade en del ärenden på stan så blev det ändrade planer. 

Utegymmet!!! Det skulle såklart invigas idag! I underbart höstväder! Visserligen var den största utmaningen att få ihop ett gym eftersom det enda jag hade var ett traktordäck. Världens största traktordäck!!! Men efter lite letande så fick jag iaf fram lite redskap som fick duga så länge. 



Planen var att börja med att välta däcket. Främst för att få ner det till rätt plats, där utegymmet ska vara. En sträcka på cirka 50 m. Och detta har jag sett fram emot! Så jag ställde mig redo, spände magen och tog i... Som en idiot!!!! Jag höll på att kissa på mig, ögonen ville trilla ut och kroppen bara skrek!!! Vad tusan! Hur jag än gjorde så fick jag inte upp det. Ser att däcket är fullt med sand och gräver ur allt. Ställer mig i däcket och försöker lyfta som en rodd. Ja jisses!!! Jag bara föll ihop i skratt tillslut... Helt omöjligt!!  Det gick inte att rubba. Ok, inga vidare redskap och långt ifrån rätt lokalisering.
Kollade andra övningar då att använda däcket till och gjorde en ny plan. 

Den nya planen tog mig drygt 45 min att komma på och eftersom jag under denna tid hela tiden utförde övningar och testade mig fram så blev det idag ett långt pass. När jag testat klart kom jag fram till ett pass som fick duga. Likt mitt sista PT-pass men fokus på överkropp och mage. 

Den nya planen;

8 övningar. Arbete 45 s, vila 30 s i 4 rundor. Att det blev fyra rundor beror på en intervall-app med eget liv!

Övningarna;

Slägga (som för övrigt gick sönder efter                  14 slag och fick ersättas av ett järnspett)
Mountainclimbers mot däcket

Burpees
Biceps med två järnspett

Battle rope
Dips

Situps på däcket
Russian twist på däcket

Ja jädrar vad slut jag var. ÄR!!!! Händer och armar vill inte riktigt hänga med. Bara det här inlägget har tagit låååång tid och med många pauser. Nivån är sådan att Per fått öppna min vattenflaska tom. 

Apropå vatten. 
När det kommer till smaksatta mineralvatten. Det är jag som sagts tidigare en riktig sucker... Jag älskar det och jag älskar det här med nya sorter. Idag hann jag uppfatta en ny sort igen, med vintersmak. Förra årets bottennapp av Loka med smak av pepparkaka fick mig att först fundera på att ignorera vintern och istället invänta våren men just vintersmaker kan ju va gott så jag tittade iaf på den och såg att de bytt inriktning i år och smaken var kryddigt päron. Det sålde in idén hos mig iaf och jag garderade mig med att köpa två. Det gör jag alltid, bara för att. Med allt! 


Och för den nyfikne kan jag meddela att den var..... GOD!!!! Vilken tur att jag hade en extra!!! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar