torsdag 23 oktober 2014

Spinning

Denna vecka har det blivit 2*spinning! 

Maria hade kommit till insikt med att jag nog har lite muskler där inne någonstans och att jag därför kunde hålla styrkan till drygt 2 ggr i veckan nu och satsa lite extra på förbrännings-cardio för att även få fart på den biten. Cardio är ju det som oftast får stå tillbaka till förmån för gymmet. Dels för att jag haft cardio lika med löpning och kan jag inte springa, ja då blir det inte så mycket. Men också dels för att jag tränar lunchtid och det inte finns så många cardio-pass runt lunch i grupp. Förutom spinning på tisdag och torsdag. 

Tisdag blev det spinning med Maria som ledare. Ett av de bäst passen. Jag har ju sagt det förut men alla pass med Maria hör till de bästa. Då blir man motiverad att komma iväg. Men... Det spelade i gen roll hur bra Maria än är under passen, passet i tisdags var det absolut värsta jag någonsin varit med om, i spinningväg. Efter måndagens maxstyrka på överkropp så var jag glad att jag ens orkade jobba i tisdags. När jag sedan satte mig tillrätta på sadeln och började cykla, ja då kände jag att jag skulle nog ha hållit mig till just det, sitta stilla på jobbet. ONT!!! Hela överkroppen. Armarna ska vi inte prata om... Det kändes som om jag höll på att gå sönder. På allvar. Vartenda varv med fötterna var hemskt. Fruktansvärt. När jag insåg att passet bara var 45 min gjorde mitt inre glädjeskutt. När sista låten började spelas, skinny love, ja då höll jag på att brista ut i tårar... 

Igår blev det vila. Helt enkelt för att jag inte visste vad jag skulle köra. Jag ville inte köra cardio två dagar på rad och överkropp hade jag kört i måndags och benpasset har jag planerat in till på fredag, imorgon. 

Även idag gjorde det ont. Denna gång i häcken! Jag måste nog ha världens känsligaste rumpa. Jisses. Så fort jag har varit borta från spinningen ett tag så är det dags igen... Ändå har jag en extra gel-sadel. Jaja, bara att bita ihop. Dagens pass var ett virtuellt pass. Återigen var jag helt slut. Fattar inte hur man kan ta ut sig så på ett pass utan ledare. Idag var jag dessutom helt ensam inne i mörkret. Lite trist men kändes gött när jag fick uttrycka mitt slit lite mer högljutt i intervallerna. 

För idag blev jag sliten! 



Något har dock förändrats denna vecka. Jag har varit hungrig. Hela veckan. Innan lunch har jag varit superhungrig och innan jag hunnit hem från jobbet har magen kurrat igen. Har även haft lite känning av magkatarr så det kanske är det jag känner av... 

Imorgon, benpass alltså. Har slängt ut en fråga på Facebook om sällskap. Får se om någon nappar! 

Ha det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar