onsdag 15 oktober 2014

Ibland....

... Vill jag bara lägga mig på operationsbordet och be någon skära bort min högra höft. Ibland bara hatar jag den... Mycket.. 

Så kände jag igår. 
I måndags gav jag mig ju ut på en kort löptur. Det fick jag betala surt för. Efter att inte ha haft ont på flera månader med några få "känningar" så fullkomligt kraschade höften efter löpningen. Jag blir ju såklart förbannad eftersom jag inte gjort något annorlunda. Jag har tränat som vanligt, stretchat som vanligt och sprungit som vanligt (lite mindre kanske). Och ändå... 

Efter några utbrott och lite analyserande tror jag att jag kan ha kommit på vad det kanske kan bero på, den här gången i alla fall. Det enda jag gjort annorlunda sedan flera månader tillbaka är mitt skoval! Japp! De sista två veckorna har jag gått i skor med klack! Kan det vara så enkelt?? Jag vet inte, men värt att kolla. Jag bytte alltså skor igår och idag är höften betydligt bättre! En slump? Det må så vara. Jag får väl testa det och se. Men det känns surt!!! Varför kan jag inte bara fungera som alla andra????!!!! 

Den som sa att den bästa och lättaste träningen är löpning, att det bara är att snöra på sig ett par skor och sticka ut, den hade jävligt fel! 
 
Visst, jag blev övertygad, jag älskar löpning, men att alla kan utföra det??? 
Bullshit!!!

Idag är jag i Stockholm igen. 
Och den här gången är jag frisk vilket innebar ett besök till hotellets gym. I detta fall vet jag inte om man kan kalla det gym direkt mer en vrå. 






Då det inte fanns så mycket att göra så blev det kanske inte ett optimalt träningspass men...

Inledde med 20 min promenad. 
Därefter blev det 5 övningar med fokus underkropp i 3*12 set/reps. Körde det som cirkelträning. 

Övningarna;
Knäböj med pilatesboll
Indragning pilatesboll(baksida lår)
Enbensböj, knä med pilatesboll
Ryggresningar
Vadpress

Om jag är pigg imorgon bitti ska jag se om jag orkar få till lite intervaller före frukost. Hotell innebär ju faktiskt frukost! 

Godnatt!!!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar