måndag 6 oktober 2014

Myror i brallan...

För övrigt ett av de bästa barnprogram jag sett! 

Men det börjar krypa rejält i benen nu. Hur länge ska man behöva dra ut på detta egentligen? När är jag frisk? Fick jag bestämma så vore det nu! Har tagit två raska promenader nu de sista två dagarna. Utan att bli andfådd!!! Men än normalt. Det måste ju räknas som ett stort plus!!! Eller??? Jag har inte haft feber. Inte en enda dag. Trycket i huvudet har släppt betydligt. Ingen hosta. Och enda gången jag känner något i halsen överhuvudtaget är när jag vaknar... I drygt  tjugo minuter... Ingen sjukdomskänsla!
Vad är det hör för nåt??

Jaja, I'll be back som han säger, terminatorn. 

Idag blev det alltså promenad igen. Snabbare än igår. Och läge för underställ på överkropp och reflexväst för första gången i höst. Även vantar åkte på. Turen blev runt golfbanan. Inte helt säkert älgfritt men vid den här tiden brukar det ändå finnas en del folk i omlopp så jag inbillar mig att de avvaktar lite. Flög upp en fågel ur ett dike däremot som höll på att skrämma livet ur mig! Därefter blev det fullt fokus i varenda buske! 


För er som verkligen tar er tid att kolla in bilderna på mina rundor ser nu att jag fuskat. Jag gick inte hela vägen hem. Per och småkillarna kom och hämtade mig strax innan 5 km. Orsaken var helt enkelt att jag började känna av mina benhinnor. Nåt som alltid händer när jag gått mer än en gång i veckan typ. Att jag gjorde det två dar i rad fick det att bryta ut redan innan jag kom hem. Så stönades inte nämnvärt utan ringde Per som alltid ställer upp. Oavsett vad jag än har för knasiga krav. Jaga flugor mitt i natten och liknande. Ja, nästan iaf. Ibland. 
Älskade gubbe! 

Dagens i-landsproblem, jag har förstått att folk lyssnar på "poddar". Ett otroligt fånigt ord men alla säger ju att det är så sköjsigt! Jag testade igår. Och jag testade idag. Men, jag vette katten jag. Jag fattar inte riktigt... Gick efter topplistan på någon podd-sajt. Lyssnade på totalt fyra olika... Öhhh. Däremot gillade jag konceptet att lyssna på nåt annat än musik vid promenader men då behöver jag tips. (Ojadå, jag vet att det finns radio. Men det går jag inte in på nu!)

Ge mig era bästa podd-tips istället!
Nu!!!!!

Nu ska jag va seriös några minuter med maken. Jag har lite livsavgörande beslut att ta itu med. 

Imorgon satsar jag på nåt stärkande för armar eller ben! 

Ha det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar