torsdag 12 februari 2015

Sista rycket före helgen!

Det känns som om jag fått med det mesta som jag hade önskat innan det blev helg så de pass som ev blir av under helgen bör ju därmed bara räknas som bonus! 

Ett benpass i måndags, löpning i tisdags, ett underbart GRIT plyo igår och ett överkroppspass och ABSolute idag. 

Som sagt, ett plyo igår som var det bästa hittills! Det känns ganska tydligt på andningen och halsen att det här med cardio inte prioriterats innan men det får väl bara ses som ett utvecklingsområde och det gillar jag! Jag kunde känna en otrolig skillnad i kroppen däremot, från tidigare GRIT pass. Kroppen orkar! Musklerna strejkar inte eller vill ge upp utan de svingar sig över den där brädan och hoppar upp och ner. Visst, man kanske inte ser ut som nån fitness-atlet  när man svettig och otymplig kravlar omkring men jag gör det och det är det som räknas! Och ett stort underbart tack till instruktörerna (det var två igår) som pushar, peppar, inspirerar och motiverar! Det är guld värt och jag är iaf typen som behöver det och som går igång på det! Och igår var det dn tjej med som inte såg ut att ha varit med förr, och hon var som mig, för några år sedan, och de peppade och pushade och hon kämpade! Tillsammans gjorde dem det och höll passet igenom! Så jädra gött att se!!! Då strömmar energin in även hos mig! 

Idag mötte jag upp Camilla kl 7 och vi intog gymmet. Överkroppspass stod på schemat! Och idag var det tomt. Helt tomt! 

Och tungt! 
Men vi tog oss igenom. Och ökade även nån vikt på ett par övningar. 

Fick slänga på mig träningsskorna till jobbet då jag tyvärr fick inse att mina älskade underbara och sköna stövlar nu gjort sitt och trots nya dragkedjor och puts så går det inte längre nu. Under sulan på höger fot så har det tydligen bildats en stor spricka och ett hål vilket gjorde att jag efter att ha trampat i en vattenpöl imorse blev totalt genomblöt om foten. 



Men det var väl dags... De har hängt med några år och mer än väl gjort sitt! Men lite surt är det. Jag har älskat dem! Kanske inte de snyggaste stövlar jag ägt, men få andra har varit så goa att ha på sig! 

Idag är det tisdag som sagt och det betyder att tonåringen är på musikskolan mellan 17-18 och för att inte sitta och rulla tummarna på jobbet i onödan så fick det bli ytterligare ett pass utöver överkroppen idag. Körde ett ABSolute pass också i väntan på sonen. Och jag tar tillbaka ALLTING jag någonsin sagt om ABSoluten tidigare... Fy fan vad jobbigt det är! Ser fram emot känningar i mage imorgon!

Men detta var allt jag hann med innan helgen. Morgondagens GRIT kommer jag att få boka av då jag får besök av mina föräldrar och svärmor. Vi ska nämligen fira min 35-års dag och även vinka av sonen som fått för sig att dra till Thailand ett par veckor. Han lämnar oss för Stockholm på lördag och flyger vidare på söndag. Nu hinner han då vara med på årets stora happening och vi får alla kramas hejdå! 

Och jag har fått en fantastisk present av min man och mina barn!!!!! Så, det blir till att lägga in en hög växel nu... Ja jisses vad här ska läggas ner sig!  Kände att våren kom närmare med ett stormsteg! 


Tror ni jag lyckas???? Har försökt i två år snart... Skam den som ger sig! 

Trevlig helg på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar