tisdag 10 februari 2015

Godmorgon tisdag!

Och godmorgon kompis! 


Startade denna tisdag på allra bästa sätt! Lämna ett barn på skolan i träningskläder och därefter hoppa på löpbandet på Hälsokompaniet! Det var lite mer rörelse där än vad jag hade trott det skulle vara kl 7 en tisdagsmorgon, om man nu kan kalla det rörelse med 5 personer mig inklusive,men alla gick i ungefär samma halvsovande dvala så det kändes nästan som om man var helt ensam. 

Efter att jag skrivit gårdagens inlägg och jag läste igenom det om min bortprioriterade löpning så bara bestämde jag mig. Imorgon, före jobbet, då har jag inget inplanerat. Då hinner jag med- och inget annat är bokat i träningsväg. Tänk vad lätt det är ibland. Nu blev det visserligen inomhus men vad fasen, 5 km är väl 5 km oavsett om man är inne eller ute! Jag är ju lite rädd om mina höfter fortfarande även om jag "peppar peppar" inte känt av dem sedan i höstas så att springa ute på asfalten nu känns inte som ett alternativ. Det känns inte toppen att dra in i skogen i snön och alla skidspår heller så tills våren behagar komma och tina undan elljusspåren eller tills, Gud förbjude, det kommer ner mer snö som lägger sig på vägarna hemma så får det väl bli löpband. Det fyllde sitt syfte som sagt och det är huvudsaken, även om det inte går att jämföra på något sätt och vis! 

De håller på att bygga om, eller möblera om rättare sagt på HK just nu. Fick en chock i söndags när vi kom dit och hittade alla crosstrainers vända bort från tv-apparaterna. Visst, man är ju där för att träna men för att orka genomlida uppvärmningen på dem, eller roddisarna, så har tv:n funkat bra som avledning. Fick mail idag att allt inte är klart än och att just alla tv:s inte är på sina rätta platser än. De skrev även att om man har några önskemål om möbleringen så kunde man framföra dem. Och som av en händelse, Idag när jag tog mig genom mina kilometer på löpbandet så kom jag att tänka på en sak. Varför inte ha ett space med nåt löpband för dem som vill springa lite längre sträckor, dvs inte uppvärmning, och där det likt det virtuella spinningpasset, funnits virtuella banor att springa efter? Hade ju varit perfekt för dn sån som mig som är lite halv-feg för att springa ute på hårt underlag under vintern nu när de mjuka underlagen i stort sett är obefintliga! 

Och en chins-ställning!! Inte den vinklade som hänger i gymmet, utan en "rikti" en sån som finns på CF! Och så vill jag ha gummiband till den också... Jag har ju testat riktiga chins ihop med Maria på CF och det är nåt jag vill kunna fortsätta träna men utan en riktig ställning eller gummiband så är det ju lönlöst att ens försöka. Provade nu i lördags i Våxnäshallen... Jag kom inte en millimeter!!! Hade jag bara haft ett gummiband.... 

Hoppas ni får en bra tisdag! 
Det ska jag försöka med, trots duschcreme i håret!!! 
Ha det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar