lördag 14 februari 2015

GRIT- changes people!

Ja ni, hur mycket kan man få in i ett blogginlägg???

Vi börjar med målet! Träningen! Gödningen! 

Lördagen och allahjärtansdag inleddes på absolut bästa sätt. 
En smoothie i min nya och megastora blender. Sedan blev det en tur till Hälsokompaniet! 
Började med 20 min på crosstrainern som uppvärmning till de efterföljande passen. Därefter var det dags för CXWORKS. Jag har inte hittat tillfälle för denna realesen tidigare så detta var premiär. Mycket känner man igen men det fanns nåt nytt också. En ny typ av planka. En explosiv planka. Ja jädrar, vad säger man. Den kanske krävs att göras några gånger innan man får in tekniken och känslan men den tog! Både i magen och i vänster höft/lår. Trodde jag skulle gå ur striden med en lårkaka! Klarade mig med lite ömhet. 

Nästa pass var GRIT. GRIT-extreme som de hade döpt passet till. Ett extra insatt pass dagen till ära. I passet hade de mixat de tre olika GRIT passen- cardio, plyo och strenght, och slagit ihop till ett helt fantastiskt pass! Det är nåt med GRIT alltså... Och jag unnar verkligen alla människor att våga prova. Det är liksom all träning ihopbakad under ett pass där du ibland knappt vet om du ska överleva eller inte, men när du andas in direkt efter passet, och upptäcker att du faktiskt lever, ja då sprids en underbar känsla i kroppen och det är omöjligt att inte gå därifrån med ett leende på läpparna. Och visst, man kan va för sliten för att det där leendet ska synas, men det finns där, på insidan om inte annat... 

Få saker gör mig så svett och sliten, men än färre saker får mig att må så jädra gött! Har tidigare testat cardion en gång och plyon då som är stående varje onsdag. Strenght har jag inte vågat mig på... Än... Kände efter i lördags att det kanske inte är så dumt att testa det också. Nu har jag ju iaf varit där och nosat litegrann. Passet i lördags avslutades med highfives och rosor, samt hembakade proteinbarsför dem som kunde äta det, jag höll till godo med min alldeles egna köpta bar som jag vet att magen fixar! En perfekt inledning på lördagen som avslutades med en night out med Per. Först en irish coffee på Bristol. Har fått för mig att jag ska lära mig tycka om det nu. Därefter blev det bio och Mr Grey. Och så avslutade vi på The Roof med Camilla och hennes sambo. 

I fredags blev det träningsfritt då vi hade lite kalas. Jag fyller som sagt 35 om några dagar och eftersom tonåringen åkte till Thailand i lördags så tog vi ett lite tidigt firande så han fick vara med men också för att vi skulle kunna vinka av honom ordentligt. Presenter? Jo då, älskade dem allihop! En riktig blender som tål allt! Presentkort på nya träningskläder och.... En resa! 

Ska bli helt underbart!!

Vi skulle bjuda på lite catering men glömde beställa, typiskt oss, så vi fick köra en nödlösning och satsa på lite hopplock. Så istället skulle jag ge allt på desserten! Och det gjorde jag alltså! Men inte riktigt som jag hade tänkt... Det är svårt att få in alla allergier och så, inget socker, inget spannmål, inga nötter och inga mejeriprodukter! Men men, resultatet blev helt ok! Gott till och med. Från början skulle det bli en nutella-cheesecake. Men då kom jag på precis som jag skulle tillsätta nutellan att pappa är allergisk mot nötter. Dubbelkollade med mamma att han kunde äta mandel. Det funkar så botten fick vara kvar. Ok! Vi gör om det till en pannacotta-paj då. Slängde ihop en pannacotta och väntade tills den svalnat. Men när jag hällde den i pajformen som sa det bara slurp och så sögs nästan all pannacotta in i pajskalet. Formen blev tom! Men vad....??? Ok, ny lösning. Citronpaj! Men vi kör såklart i samma pajskal. Ungarna hjälpte till att pressa ur fyra citroner. Får strunta i att köra mjölkfritt. Erik äter ändå inte paj och vi hade ett mjölkfritt glasspaket i frysen så han var nöjd med det. Fick ihop en pajfyllning och stoppade in den i ugnen bara för att upptäcka att citronsaften stod kvar på bänken... Ut med pajen, röra ut citronen i pajen och in igen... Nu skydde jag inga medel. Den ska stå inne i  30-min men den stelnar ju inte!!! Efter säkert 45-min och några brända kanter börjar det läcka från formen. Ny lösning. När inte värme funkar testar vi med kyla. Ut med pajen på trappen. Efter en stund bestämmer vi oss för att äta iaf. 

Men den blev såååååå bra! 
Precis min smak och absolut nåt jag kommer testa igen.

Igår blev det ett trippelpass. 
Vi började med ett helkroppspass maxstyrka. 

4*5 bänkpress
4*5 marklyft
4*5 sneda utfall
4*5 militärpress
4*5 knäböj
4*5 rumpmaskinen
Plankan och magvridning med stång. 

Därefter blev det dans, bodyjam. Och nu sitter koreografin! Jag har aldrig varit så svett och så utkörd efter ett danspass förr. Men det blir väl så när stegen sitter och man kan ta ut sig mer. Jättekul!

Avslutade söndagen, helgen och veckan på absolut bästa sätt, Bodybalance!!! Önskar jag kunde göra det alla kvällar i veckan. Även där börjar jag få in bättre fokus och inte låta tankarna sticka iväg hela tiden, men även i stretchen så märks det redan stor skillnad. 

Gödningen då??? 
Jo det går väl... Jag har haft lite svårt att komma upp i 2000. Men nu i helgen fick jag rutin på det också. Inte så svårt med citronkakan i kylen! Och en irish coffee på krogen! Nu ska jag börja trappa ner igen om jag förstått det rätt så från och med idag drar jag av 200 kcal. Imorgon ska jag träffa Maria igen! Ska bli jättebra tror jag. Resultatet av gödningen då?? Enormt stora framsteg i träningen. Mer ork. Mer energi. Mer motivation och fokus. Mer vakenhet. Piggare. Pch starkare! Men, peppar peppar.... Ingen viktuppgång! 

Målet denna vecka: 

Två gympass, överkropp och underkropp med volymstyrka. Och ev ett helkroppspass med fokus maxstyrka.

GRIT. Minst ett pass. Onsdag är bokat trots födelsedag! Börjar bli nyfiken på strenght också nu... 

Söndag blir Bodyjam och bodybalance, som alltid!!! 

ABSolute är också bokat!

Löpning. Minst ett pass är målet. Men som sagt.... 


För er som testat brödet, det där goda som jag lovordade, jag testade själv orginalreceptet. Var inte helt nöjd då det fortfarande var lite svampigt/blött så ökade på pofiber till 2 dl. Nu är jag nöjd! Jag giller't!!!

Ha det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar