måndag 5 januari 2015

Outside the box...

Ja, det är väldigt vad jag överstiger barriärer nuförtiden... 

Denna vecka är realese-vecka på Hälsokompaniet. Vanligtvis är inte detta nåt som så ofta påverkar mig då jag främst kör ensam i gymmet eller spinning och löpning. Men idag kom det att påverka mig. Igår planerade jag in och bokade in mina träningspass för kommande vecka. Idag var styrka, överkropp, i gymmet. Måndagar och fredagar har på nåt vis kommit att innebära gymmet och idag var det dags för överkropp. Det var alldeles för längesedan och det känns rejält i axeln som konstigt nog blir värre av att inte tränas än vad den känns när jag tränar. Så, när mamman i huset tränar så får resten av familjen handla och uträtta ärenden. Trodde jag i alla fall. Familjen släppte vid 11.15 av mig vid Hälsokompaniet. Sjukt taggad gled jag in genom porten och såg i förbifarten att det i stort sett var tomt i gymmet! Underbart tänkte jag eftersom det är den bästa känslan att kunna mata på för fullt i gymmet utan att behöva konkurrera om vikterna! Och kanske kunna sjunga, dansa och grimasera lite också. Kommer till ingången och med full fart uppför trappan, som jag tar i ett fåtal steg, dundrar jag rakt in i dörren! Som är låst!!! I samma stund som jag kraschar lite smidigt och far några meter tillbaka så slår det mig att det är afton idag, vilket kan innebära andra tider. Google. Viss fasen är det helgtider. Det öppnar kl 16. Vad fan. Här kan jag ju inte stå heller! Ringer familjen som inte hunnit så långt och de hämtar upp mig. 

Väl hemma efter alla uträttade ärenden så vägrar jag ge upp. Jag ska träna. Jag vill träna. Jag letar ihop de vikter jag har och försöker få ihop till ett överkroppspass. Värmer upp lite med dem men inser att det är lönlöst. Det är omöjligt att få till volymträning med det jag har framför mig, och det är för hett. Nån har tydligen vaknat imorse och tyckt det varit så kallt att det behövts eldats nonstop sedan åtta imorse. 

En sista gång går jag in och kollar schemat. Att man även kan åka in för att köra överkroppspasset efter att de öppnat kl 16 verkar vara en tanke som helt försiggått mig så när jag ser att det finns plats på återbudslistan på realesen av Bodypump så anmäler jag mig. Kl är nu 15, BP börjar kl 17 och jag har reservplats 9. Börjar därmed inse att träningen idag kommer att bli inställd.

Istället sätter jag mig med Erik och lägger pussel. Framför brasan. I träningskläder. Nån timme senare hör jag ett pling i telefonen men tänker inte mer på det. Erik klär av sig då det är varmt men vi har det mysigt. Tillslut frågar han vad klockan är. Jag kollar kl i telefonen. 16.12. Kollar sms:et också. "Du är ordinarie..." Ahhhh. Panik!!! Jag är helt plötsligt ordinarie på BP. Som tur är är jag redan påklädd så slänger på Erik hans kläder och säger till honom att han får gå ut till resten av familjen. Sedan bör det iväg. På Bodypump! Det hag jag inte gjort på nästan ett år. Förr körde jag bara bodypump varvat med löpning. Det är inte riktigt vad jag gör idag men jag måste säga att det var riktigt roligt att köra det igen även om axeln sätter käppar i hjulet när det gäller frivändningar och skivstång i benlåten. Men det kommer ändå bli mer av BP. På söndag om inget annat händer! 




Mötte upp Camilla också på Hälsokompaniet. Hon skulle köra realesen på Sh'Bam också så jag stannade kvar och testade det med! Och nu är jag nog så långt utanför boxen det går att komma. Jag och dans kanske har kul ihop men vi är definitivt inte samspelta överhuvudtaget! 

Proffsen är mer:

Och: 


Jag är mer stel, ograciös, ovig och mer som en betongklump. Att sedan försöka lägga på nån form av sexig attityd på det där är ju bara för roligt! Herregud! Det är inte jag. Jag kan inte dansa och jag finns inte sexig. Men jag testade. Och visst, det var en jädrans massa anspelningar på sex och sexighet både från instruktörerna och från dansen men jag måste nog säga att jag bemästrade dansen här bättre än Bodyjam. Men skönt att veta att man vågar och att man faktiskt kan få fram några rörelser även om man mest ser ut som en brunstig älgko som fått solsting efter ett barhäng i Mexico! Kul var det och det blir säkert mer av både Sh'Bam och Bodyjam. 
Även om jag tyvärr inte ser det som träning i den bemärkelsen som jag anser träning vara. För mig är träning mer crosstraining, PT-pass, gym, löpning, BP, spinning, crossfit, ironman mm mm... För mig ska träning för att kvalificeras som TRÄNING, vara hårt, tufft, slitsamt, svettigt och rejält pulshöjande och svida i musklerna. 
Dans är mer... 
Kul! 
Avkopplande! 
Återhämtning! 
En skön och rolig stund! 

Sån är jag...! 

Så, imorgon, trettondagsafton, och inget gym öppet... Vad gör man då??? 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar