onsdag 14 januari 2015

Nya inriktningar och kisspauser

Igår var det dags för plyo pass två. Jag kände ju redan efter förra veckan att detta var passet för mig. Skillnaden då och nu var att jag förra veckan inte hade kört ett terräng-pass på spinning dagen innan vilket jag gjort nu. Vet inte om det kan ha påverkat på nåt sätt men benen igår kändes iaf som bly! Så nu är frågan om jag ska ta bort spinningpasset och köra löpning-intervall på måndagar och lägga överkropp på tisdagar istället. Det är ju en del överkropp på plyon också I och med alla armhävningar men det funkar ändå bättre än att göra alla lådhopp och benböj med sura ben. Jag får nog testa och se. Frågan är då bara när sjutton jag ska hinna få till spinningpasset. Jag tycker ju faktiskt att det är skitkul också... Stora frågor- lite svar... 

Plyon då... Det är svårt att beskriva känslan. Det är plågsamt och det är rejält svettigt. Det var kärlek vid första ögonkastet. Igår valde jag att värma upp med Sh'Bam innan. Förra veckan gillade jag det passet men igår tyckte jag det var sååå tråkigt. Jag är osäker på om det blir fler gånger. Det kändes som om det aldrig tog slut... Sedan när det var dags för plyo, i samma sal, var det snabbt fram med bräda och vikt. Ställde mig längst bak igår för att kunna slänga en matta i närheten också då jag lätt får ont i knäna av att göra armhävningar på knä som jag fått börja med nu för att inte stressa på axeln igen. Och helt plötsligt är passet igång! Under passet innan hade jag lyckats få i mig en halvliter vatten och när passets andra låt drar igång vilket innebär en pyramidövning med många hopp över lådan så inser jag att det kanske är bättre att ägna danspass åt att dansa än att sörpla vatten, iaf om man fött tre barn, slarvar med knip och sedan ska hoppa hundra hopp jämfota över en låda! Det fick bli en akut kissepaus! Resten av passet gick bättre förutom nästan de nästan helt stumma benen... 


Dessutom glömde jag träningsskorna hemma vilket gjorde att jag fick köra med ett par gamla walkingskor jag hittade på jobbet. De var så stora och klumpiga att de kändes som blyklumpar på ankfötter i varje hopp. Flera kilo tyngre. Det var en kamp att få upp varje fot! Riktigt otrevligt! 


Idag blir det vila, både av kropp och själ. Just idag är det på grund av att Erik ska på läkarbesök som uppföljning av magen. Hoppas verkligen vi får bra besked idag. Men vi har bestämt att han kanske behöver vara ledig en dag i veckan framöver en tid för att få återhämtning och ladda batterierna. Han är helt slut lillkillen. Just nu är klockan över 7. Hela familjen är uppe och någon har till och med åkt iväg redan, men Erik, han sover som en stock! Och det är inte likt honom. Så visst finns det ett värde i att låta honom få vara hemma och vila. Dessutom är det sista terminen som vi har den lyxen eftersom han också börjar skolan till hösten... Ohh jösses... 

Ny inriktning- recept och mer prat om kost och hälsa. Nu är jag färdigutbildad Kostrådgivare och kommer börja starta upp på något sätt inom en tid för att äntligen få göra det jag brinner för. Kom på att det är nu snart 5 år sedan jag först började blogga, februari 2010, dagen efter att Per friade till mig. Jag har även tidigare bloggat om mat och recept men då inte fått så mycket respons på det. Nu, de få gånger som jag skrivit om mat eller liknande i den här bloggen, så har jättemånga i olika sociala medier, sms och folk som jag träffat velat ha recepten så därför gör jag pånytt så att jag delar med mig av de recept jag fastnar för.
Men, som sist, ni får ha överseende med att jag ALDRIG följer ett recept, inte ens om jag gjort det själv... 

Så, recept på kycklinggratängen, pajen och det goda bröder kommer! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar