onsdag 7 januari 2015

En ny utmaning... Igen...

Det finns ett pass. Eller en pass-serie kanske jag ska kalla det. Som jag aldrig vågat mig i närheten av. Jag kommer ihåg när det lanserades på Hälsokompaniet. Inombords började den där brinnande och jublande känslan att ge sig tillkänna och återigen stängde jag snabbt in dem, släckte lampan, drog ner gardinerna, låste och slängde bort nycklarna! Till alla tjugo låsen. 

"- För inte kan väl jag...??"
"- Det ser slitsamt ut (obekvämt alltså)"
"- Det låter jobbigt (svettas offentligt i grupp alltså)"
"- Jag orkar väl inte"
"-jag kan väl inte göra så där"
"- Jag är för fet"
"- jag är säkert för ful också"
"- Ingen vill ha mig där"
"- jag vågar inte!"

Ja, ungefär sådär börjar det köra runt i mitt huvud inför nya utmaningar och situationer. Men jag har blivit så mycket bättre på det där och istället för att slänga nycklarna som jag gjort tidigare så har jag börjat stoppa ner dem i fickan igen innan jag hunnit låsa dörren. Jag antar de flesta nya utmaningarna just nu och idag var det dags för en till. 

Det är den här pass-serien GRIT som jag aldrig tidigare vågat mig på eftersom det verkat helt... Ja... Typ... Hemskt!!!

Kul. 
Svettigt.
Högintensivt. 
Flippat. 
Galet.
Tufft.
Starkt. 
Jobbigt. 

Ungefär precis så som jag vill ha det alltså... Så varför ska det va så svårt?????

För drygt två år sedan hade jag T, delägare till Hälsokompaniet och Marias man, som medlemstränare. Han presenterade passet för mig första gången. Därefter herr P. Och sedan Caroline. Så... Tredje gången gillt! 

Efter två år och tre hintar samt ett sista halvårs betänketid sedan Caroline tyckte jag skulle med så gav jag mig då en spark i röven och pallrade mig iväg. Drog med Camilla på jobbet också för säkerhetsskull. Ska jag plågas och pinas imorgon så måste jag väl dra ner nån med mig i fördärvet! 

Tänk vad man kan åstadkomma med så lite utrustning. Fantastiskt.

Innan passet var jag lite orolig då mina framsida-lårmuskler tydligen reagerat onödigt starkt på måndagens bodypump tycker jag. Men har man slarvat med ben typ hela december får man väl skylla sig själv. Så efter att ha försökt värma upp mina två lårkakor och få lite cirkulation i dem igen så blev det då dags. Mitt livs första GRIT Plyo. 

Jag är HELT SÅLD!!!!! 
Detta kommer bli ett standard pass för mig! Tjoho!

En sak som jag dock blev lite ledsen för, varför finns det inte fler pass i veckan??? När T introducerade mig i GRIT-konceptet så tror jag banne mig att det även kördes lunch-pass. Och det hade jag älskat! Jag älskar att träna före lunch och jag älskar att delta på pass. Jag har sagt det förr, beläggningen lunchtid kanske inte är optimal, men jag då??? Jag vill!!!! Mer lunchpass åt folket!!!! 
Och några har faktiskt viskat till mig att de vill detsamma!!! 

Men, då har vi två pass kvar i GRIT-serien att testa då också. Cardio och Strenght! Undrar om det också kommer ta två år... 

Kommer hem och möts av en underbart go gubbe som värmt kycklinggratäng- som för övrigt var den godaste jag ätit, och ugnsrostade brysselkål! Har ni inte testat det än, brysselkålen alltså, så bara måste ni det! De är fantastiska! Ett recept jag fick av Johanna och hennes sambo när jag bodde hos dem i Sthlm i december. Jag är helt såld på dem! 


Och vad passar väl bättre till detta än en annan go gubbe, surmulen Leif Mannerström!!!! 


Kan en onsdag sluta bättre!?!?!? 
Sov gott! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar