måndag 1 december 2014

Tredje gången gillt??

Veckan började bra! 
Jag kom igång fint med träningen och körde på utan avbrott tisdag-torsdag. Fredag var träningen iaf inplanerad även om den uteblev pga tidsbrist. Jobbade i charlottenberg under dagen och skulle hämtas för julbord på Diner45 kl 17.30 så det var tight om tid. Men, det är väl tanken som räknas eller...? 

Resten av helgen blev inställd av andra orsaker. Återkommer om det! 

Träningen som blev av då? 
Spinning terräng på tisdag med Maria och spinning distans på torsdag med A. Har inte varit på hennes spinning-pass tidigare vilket jag ångrar nu! Hoppas på fler! Superkul. Det var visserligen ett distans-pass som sagt, vilket jag oftast inte gillar då det "händer för lite" under passet. Men det här var helt ok! Dessutom hade hon ett inslag med under passet som verkligen får mig att gå igång! Sång! Allsång! Det är ju lite ett av mina aber när jag tränar, jag sjunger konstant! Är jag ensam så är väl inte det några problem men hur ofta är det helt folktomt??? Under gruppassen försöker jag tänka på det men det är svårt och både bodypumpen och spinningen har fått sin beskärda del av skönsjungande toner!! De sista veckorna har det sjungits en del på just Marias pass på tisdagar. Jag brukar sitta bredvid en man där som jag vet hör mer än han kanske vill men han har inte flyttat på sig än iaf... Han kanske snart ber mig att flytta på mig istället! Eller så har han spridit ut ryktet. I torsdags på passet satt jag nämligen helt ensam i mitten av rummet och alla andra utplacerade på cyklarna på raderna runtom! 

Det är därför jag älskar löpningen!!! Där är det bara rävarna, björnarna, fåglarna och andra vilddjur som hör mig! Och en å annan person som ibland råkar befinna sig i skog och mark, eller i sina egna trädgårdar som jag glömt bort finns längs vägen... 

Äh!! Som A sa. Sången frisläpper samma ämnen som träningen så inte konstigt att man mår bra!!! Haha! Och kondis ger det också, att sjunga samtidigt som man tränar... Eller det borde göra det... Även om man ibland flåsar som en gris när man lunkar runt och gapar längs vägen... Men det finns nog inget bättre, älskar att sjunga och älskar att träna, att kombinera det kan ju därmed inte bli annat än bra! 

I onsdags var det dags för ett nytt PT-pass! Det var högintensiv styrka, fokus överkropp. Två övningar kördes fullt ut i fem minuter, vila, nästa övningspar osv. Ett perfekt lunchpass. Lägg till uppvärmning och stretch. Styrka, flåsigt och inom ramen för en perfekt lunch. 

Det skulle ha varit med en bild på mig OCH Maria idag också men passet var helvimsigt med telefoner som ringde och allt... Bättre lycka nästa gång! 

Helgen blev träningsfri. Igen. Absolut inte bra. Men, i fredags var vi som sagt på julbord och när man inte kommit i säng förrän närmare tre på natten och vanligtvis stupar i säng redan vid Idol på fredagar så blev inte lördagen nån jättehit! Trött deluxe. Men, jag har dragit igång ett projekt hemma som jag var tvungen att ägna dagen åt vilket inte gav utrymme för träning utan det fick ses som vardagsmotion. Ett avbrott på ett par timmar då hade känts för mycket. När sedan ungarna ringde och frågade om de fick sova borta  en natt till så kändes det lite som "jippie!" Ett par timmar senare fick vi dock inhysa både dem och mormor och morfar samt en kusin då deras hus fullkomligt rökskadades av en brand! Förjävligt!! Alltså, inte att vårt soffhäng på tu man hand kom av sig, utan skiten med deras hus. Tycker så synd om dem. Och det uppstår ju otroligt mycket känslor kring det också. Hur? När? Tänk om? 

Vi fick trots allt en trevlig kväll med päronen i soffan. Lite vin och så avslutade vi kvällen ihop jag och mamma med en riktig romantisk chick-flick! 

Så, nu har vi haft fullt upp två lördagar på rad. Vad händer nästa lördag tro? 

Först kör vi en ny vecka med nya utmaningar... 

Ha det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar