tisdag 2 december 2014

Panik och hyllningar!

Efter ytterligare en skithelg så kommer onekligen vardagen så sakta tillbaka. Mamma och pappa har flyttat ut från oss och in på hotell till barnbarnens stora förtret! "-hur kan de hellre vilja bo på hotell än att sova hos oss och få riktig mat???" Undrade Viktor 6 år! Ja, det stavas hotellfrukost sa jag och Per! Nu är det väl knappast anledningen i deras fall men det hade nog räckt för oss! 

Och så tänker jag passa på att gå ut med en dementi, i tidningen igår stod det att det var något som glömts kvar på spisen och att det var det som orsakade branden. Stämmer INTE!!! Jo, det stod en gryta på spisen, med pepparkaksdeg, som stått där sedan morgonen men spisen var INTE PÅ! Så, det var INTE alls det som var orsaken till branden vilket brandmännen också konstaterat! Att tidningen gjort en annan bedömning ska inte mina föräldrar behöva må dåligt över. Så det så!!! 

Veckan verkar ha börjat bra iaf! Peppar peppar ta i trä och all annan skit som vill vara med och påverka! Jag verkar ha börjat komma i fas med sömnen och träningen igen. Vaknar liiiite mindre död, men jag är sliten under träningspassen. Så orkeslös som jag är på passen var det längesedan jag var. Men men, bara att bita ihop! Kämpa Anna!

Måndagen blev ett överkroppspass, volymstyrka och med utmanande vikter. Ökade på vikten på svingarna och på "den där bröstgrejen med hantlar över huvudet liggande på bänken"-övningen! De andra hade Maria redan höjt åt mig förra gången på egen hand! 


När jag kom ut från träningen såg jag att tomten varit på besök... 


Fattar inte varför han alltid missuppfattar mina önskningar... 

Här är nåt jag hellre skulle vilja ha... 


Ja, inte Maria personligen då, men hennes förmåga att motivera och engagera... Hennes förmåga att inspirera och sprida energi... Skulle inte tacka nej till hennes jobb heller i och för sig om jag nu ska drömma galet vilt... Och medan jag ändå drömmer galet vilt, jag vill ha hennes muskler också!!! 

På bilden ser ni alltså Maria, min PT som jag lider sååååån ångest över att jag snart inte kommer att träffa lika ofta... Hon är bäst! Jag har visserligen inte anlitat speciellt många olika PT's men ibland bara vet man! 

Igår skulle jag vara med på Marias terrängpass på spinningen men fick avboka i sista stund då jag tydligen bokat in ett besök en halvtimme efter passets slut. Visst, det går att stressa men för mig känns det väldigt kontra-produktivt att stressa för att hinna träna, äta osv på arbetstid. Om inte så för kortisolets biverkningar. Men, körde ett löppass på löpbandet istället. Jädrans vad jobbigt det var. Det är skitjobbigt och trökigt på löpband!!! Men men, 2*10 min powerwalk och 20 min löpning. Det fick duga! 



Fick lite hybris på väg hem och var tvungen att ta vägen förbi stora salen. Rummet var tomt. Klev upp på scenen för att känna in stämningen och atmosfären med att stå där uppe. Ja, missförstå mig rätt nu, det är ingen megastor scen... Men den räcker... 


Upptäckte dock en sak när jag stod dör. Eller, jag såg det för någon vecka sedan, men nu fick jag tillfälle att plåta bristerna... 

 
Ser ni????? Jag har ingen rumpa!!!! Det finns inte ens en tillstymmelse till häck där bak! Alltså, jag har sista åren varit mer än välsignad med ett big ass, men nu, den är borta!!! Helt fullkomligt platt!!! Tomt!!! Och återigen, inga missförstånd, jag har fortfarande breda höfter och en stor bak, det är bara det att själva häcken, den där lilla plutiga snygga häcken, den är borta!!! 

Idag blev det uppvärmning och 40 minuter mage, 8 övningar som cirkelträning! Bra eller dåligt?? Jag har inte en aning, men det kändes att musklerna tröttades ut iaf. 
Dagens upplägg: 

Plankan på boll
Russian twist
Boll över huvudet
Floor wipers
Stäng bakom rygg
The waiter
Rygg runt häcken
Mountain climbers

Imorgon, PT-PASS!!!!!!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar