måndag 29 december 2014

Och gott nytt år!!

Efter julens stängningsdagar blev det tillslut dags igen för "riktiga" träningspass på Hälsokompaniet igen. 

Fredag innebar helkropp och volymstyrka. Det är ju otroligt nervigt det hör med att vara på egen hand och träna. Helt plötsligt känns det som om jag inte kan göra något rätt. Vare sig teknikmässigt eller ihopsatt.. Jag har faktiskt aldrig fått nåt helkroppsprogram i gymmet kom jag på efter ett halvår med PT så nu krafsade jag ihop ett eget bara för att det var längesedan det var något gjort i gymmet alls så jag hade svårt att prioritera uppe eller nere på kroppen! 

Såhär blev det; 

Och nej, det är inte korrekta begrepp rakt igenom. Det är skrivet så jag själv ska veta vad det är! Och ska jag va ärlig så hann jag inte allt då jag skulle va med på en föreläsning också. 

Föreläsningen hölls av Hans Hellberg, en gammal Arvika kille som numer jobbar som PT i Stockholm. Bra föreläsning som väckte mitt intresse för lite nya sätt att se på saker och som  fick mig att skjutas ett steg närmare det här med PT-grej! 

Har lite kvar att lära mig bara så när jag öppnade ena julklappen som innehöll fyra nya, dvs en årsförbrukning, av PT-träffar så nästan grät jag. Jag har en man som känner mig utan och innan, han är min bäste vän men han är också min störste supporter! Han vet vad jag vill och vet precis hur jag funkar. Äkta kärlek det!!! 

På lördag var det ny dejt med HH på HK. Denna gång i form av ett crosstraining-pass. Jag var lite nervös innan men efteråt var jag fullkomligt slut! Och över öronen förälskad!!! I loved it!! Det är ju det här jag älskar att göra- i kombination med löpning och gym!!! Jag hade inte ens hunnit ut från HK innan jag messade Maria och sa att dem bara måste börja med den här typen av träning!!!! Och jag var inte ensam om att gilla den här typen av träning. Vi var fler!! Och vi ville alla ha mer!!! Och om drömmen om att bli instruktör någonsin blir uppfylld så hoppas jag att det blir för den här typen av träning! 

På söndagen vaknade jag outvilad- med jordens träningsvärk. Kombinationen styrka på fredag och crosstraining på lördag hade gjort sitt och halvs natten hade jag vaknat i smärtor varenda gång jag försökt vända mig om. Det är ju jäkligt plågsamt men som sagt, på nåt sjukt sätt så älskert' en ju... Sjukt! 

Efter att ha suttit på 36-års kalas större delen av dagen stelnade jag till och insåg att söndagens avbokade Bodyjam-pass ändå på nåt sätt måste försöka genomföras och genomlidas. Jag tog mig dit, lite snabbare än vanligt, och ställde upp mig. 

Ja jävlar säger jag bara! 
Jag kände mig som ett kylskåp instoppat i ett annat kylskåp gjort i betong!!!

Idag blev det träningsvila efter några dagars hårdkörande och på grund av det faktum att jag ännu inte på egen hand får på mig jackan eller kan klia mig på ryggen själv. Enda aktiviteten blev lite shopping i charlottenberg som avslutades med bowling och middag på stan med man, svägerska och hennes man. 


GOTT NYTT ÅR!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar