torsdag 25 december 2014

God Jul!

När jag gled in till Maria för två veckor sedan var jag sjuk. Feber, frossa och täppta bihålor. Det var inte meningen att vi skulle ha tränat då eftersom det var avslutning och mätningar som gällde. Därför kom vårt sista träningspass att bli crossfit-passet veckan innan. Och mitt sista pass ända tills i tisdags när jag äntligen kände mig frisk nog att genomföra ett spinningpass. Hade visserligen fått in en powerwalk med goa Katrina en kväll innan febern bröt ut för andra gången. 

Nya cyklar, ny färg och en nytändning av motivationen!!! Ett alldeles underbart pass som inleddes med ett helkroppsprogram i gymmet och avslutades som en blöt fläck i spinningsalen. Fick be Maria ställa upp på en ny bild i vårt naturliga element. Träningskläder och blöta av svett! 

Därefter stängde Hälsokompaniet för julledigt!!!???!!? Får man ens göra så???? Ahh... Har nog aldrig känt mig så rastlös... Dessutom hade jag ett antal liter glögg att träna bort. Under sista helgen som sjuk och med halsont har vare sig matlusten eller orken att dricka funnits och då är det bara glögg som funkar! Jag ÄLSKAR glögg!!! Mycket kan jag avstå ifrån, men INTE glöggen under juletid! Och under helgen intogs alltså ett stort antal flaskor! Nästan så man skäms... 

Julafton kom och gick. Per höll ihop mig som vanligt när jag helst bara ville ställa in och gå och gömma mig. Men det blev en fin jul. Och vi har världens finaste och goaste ungar... 


Idag vaknade både jag och maken rastlösa. Han bara måste greja. Lediga dagar är inte riktigt hans grej. Och träningsfria dagar är inte riktigt min grej. Bestämde på julafton när jag äntligen fick mina löparbroddar, löphalsduk,  löparmössa och löparvantar att nu jädrar ska min fasa för att springa utomhus på vintern trotsas. Jag är fullkomligt livrädd för det... Också... Vaknar som sagt rastlös och upptäcker att det är -14!!! Det är inte sant... Men med solen så sjönk det en aning. När det nått -10 orkade jag inte längre. Det fick bära eller brista. Ut på löptur skulle jag iaf! 

 
Och det var fantastiskt! 
Uppvärmning och nedvarvning av 15 min powerwalk och dessemellan en löptur på 5.5 km. Efter 2.4 km dog telefonen. Av kylan??? När jag kom hem täcktes telefonen av ett ishölje! Genomsnittstid låg på ungefär 6.20-6.35. 

Jag måste få dela med mig av en ny erfarenhet också... I måndags fick jag ett paket att hämta på posten. I det låg ett par jeans. Ett par riktiga jeans. Inga leggings. Inga treggings. Inga jeggings. Ingen stretch. Utan ett par riktiga JEANS. Det har inte jag haft sedan jag gick på gymnasiet. Nu hade jag fått ett par. Och de sitter som ett smäck! 

God Jul på er!!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar