fredag 14 november 2014

I väntans tider...

Mycket som snurrar runt i skallen nu måste jag säga. Och jag har en konstant känsla i kroppen och knoppen som att jag väntar, längtar, som att jag är full av förväntan och saknad. Lite lite känslor av panik och ångest också. 

1. Jag börjar komma igenom litteratur och material som kommer mynna ut i ett prov som gör att jag sedan kan kalla mig kostrådgivare, på riktigt! Det är så sjukt och så spännande att jag nästan kissar på mig!!! 

2. Advent och jul börjar närma sig. Och finns det nån mer underbar känsla???? Tiden mellan advent och jul är den absolut bästa känslan. Dagen efter jul är nåt annat, men dagarna från första advent och fram till julafton... Det går inte att beskriva... Jag är som ett barn. 

3. Jag ser fram emot förändringar på jobbet även om jag räds lite de konsekvenser det kan föra med sig... Det kanske slutar helt annorlunda än vad vi räknat med.

4. Jag ska till Stockholm en helg i december som en inkörsport till min "nya karriär". 

5. När jag är i Stockholm ska jag dessutom träffa underbara J som jag inte sett sen förra sommaren. Och det är alldeles för sällan! Kommer ihåg när vi var små och jag praktiskt taget bodde hos henne. Det var löskokta ägg, rostat bröd med hushållsost och knattarnas apelsinmarmelad utan skal. Filmer som Blinddate, Det, Beetlejuice och spel som som Super Mario Bros och Iceclimber. Herregud vad jag saknar den tiden och J ibland. 

6. Förändringar i bloggen???

7. Det är bara en månad kvar av min tid med Maria. Det är nu paniken och ångesten kommer in i bilden... Vad fasen gör man???? 

Fortsätter träna, kämpa, kriga, äta och andas! 

Efter söndagens longcrosspass tog jag en lugn måndag. Det blev en promenad med två kollegor på lunchen. Det resulterade i en knäckt höft... Igen... Jag och Maria gjorde en snabb analys och självklart hade väl förra veckans dagar av höft-påverkande aktiviteter gjort sitt och det blev full vila på tisdagen. 

Onsdag. 

Jag har börjat plocka fram de träningskläder som jag för många år sedan gömt undan och glömt bort. Nu har de åkt fram och jag känner mig faktiskt inte så obekväm som jag trodde jag skulle göra. Jag mår lite illa strax innan jag går ut från omklädningsrummet men där inne glömmer jag bort kläderna. Det är ju knappast någon mannekäng-uppvisning jag ska in på. Och kan jag stå där inne och vara sjösvett och äcklig så måste jag väl kunna gå in i ett linne även om det tightar till lite grann! 

Det blev ett överkroppspass iaf, med de tyngre vikterna som Maria var med och passade på förra veckan. Nu var jag själv och jädrar vad mycket jobbigare det var. Jag fick verkligen utmana mig själv att inte ge upp eller sänka vikterna. På triceps orkade jag dock bara 10 reps innan jag fick plocka bort extra plattan inför de sista två. Men med tanke på att Maria kom in och passade tidigare än så sist så är jag nöjd.
 
Avslutade med att hänga här: 

Även torsdag blev fri från träning då jag var i Karlstad på regionsträff med "busarna". 

Idag var det veckans PT-träff. En känning i axeln stoppade pass för överkropp och det blev ett cardio-mage pass. Otroligt efterlängtat måste jag säga. Jag är fruktansvärt dålig på att få in mage i mina pass då de oftast kommer sist och om tiden runnit iväg vilket den oftast gör så prioriteras detta bort. Har väntat på ett mage-pass. Och det var ett riktigt bra pass. 6 övningar som kördes i set om två övningar i 5 minuter.  Dvs övning ett i 10 reps, övning två i 10 reps tills 5 minuter gått, högt tempo. Vila 2 minuter mellan seten. Och vidare med nästa set-par. 

Idag var jag stressad när jag skulle iväg så lunchen intogs på "stående" fot i omklädningsrummet innan jag drog iväg för att lite tidigare hämta hem ett gäng barn och ta helg! 



Det finns inte mycket som slår en ceasarsallad. Just idag med en av de vidrigaste såser jag ätit men vad gör man när Rydbergs är slut! Men ett gott råd till er alla, testa Rydbergs dressingar, underbara! Ja, ceasarn iaf! 

Ha en bra helg!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar