tisdag 18 november 2014

Here we go again!

"Att tala är silver, att tiga är guld." Har ni hört det?? Har ni också hört "att undvika att gnälla är ovärderligt"?? 

Jag gnällde om utebliven träningsvärk i magen i lördags, och utebliven träningsvärk i benen vid maxstyrkan för några veckor sedan.

Idag har jag träningsvärk. Igår också. Den jävligaste jag haft på läääänge! I benen. Det är söndagens benpass som satt sig som elstötande betong klumpar i framsida lår, och som ömmande silikonkuddar i skinkorna. Kom igår kväll på att jag skulle koka grönsaker till matlådans kyckling. Reste mig i samma tempo som vanligt. 2/3 upp i upprätt läge  ropade jag ut min smärta rakt ut. Därefter skulle jag med värkande stapplande steg också ta mig ut i köket. Jag övervägde att bara falla tillbaka i halvsittande i soffan med hjälp av tyngdlagen men eftersom jag stod där jag gjorde, lät som jag gjorde och Per satt och gapskrattade åt mig så kände jag rätt snabbt att det inte var nåt alternativ. Jag fick bita ihop och försöka dra med mig ett ben i taget samtidigt som jag fick kämpa för att sträcka ut överkroppen. Men det är svårt att bita ihop samtidigt som man skriker rakt ut... 

Jag tog mig ut iaf och fick en helt ok matlåda med mig trots att jag lyckats tappa både saltet och fonden i grytan...

Igår skulle jag gå all in på ett överkroppspass. Jag har ju lite panik just nu. En aktiv månad kvar med Maria och jag är långtifrån klar med shapen på armar, ben och mage!! Jo jo jo, jag är jäkligt nöjd med resultaten så här långt men att vara nöjd är inte detsamma som att vara klar, framme, redo! Ska ni till Stockholm så slutar ni ju inte köra vidare från Örebro bara för att resan gått bra fram dit... 

Jaja, det blev inget överkroppspass när det väl kom till kritan. Jag valde ett pass ur lådan, första övningen var en armövning så min slutsats var att det är överkropp. Det var crosstraining. Ett kul pass men nu har jag ju överkroppen kvar. Det blir imorgon alltså. Kul var att jag även där fått öka vikterna! 


Och den omvända rodden gick även den betydligt bättre än sist. 



Jag älskar resultat! Utveckling! 

Idag försökte jag resa mig upp från stolen på kontoret. Det gick sådär. Insåg att jag behövde köra ut mjölksyra från benen istället för Tabata som jag tänkt. Det blev ett spinningpass idag till lunch istället. Supereffektivt för att få igång värmen i kroppen då kommunen verkar satsa på nya istiden på kontoret! Varm och go tillbaka på jobbet för att äta mina surt förvärvade kokta grönsaker!!

Ha det!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar